شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۲
کد خبر : 76161

معاون توسعه معادن و صنایع معدنی “ومعادن” عنوان کرد؛

عملیات اکتشافی ومعادن در بخش های مختلف

عملیات اکتشافی ومعادن در بخش های مختلف
شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در طی یکسال و نیم گذشته نسبت به دوران قبل در زمینه اکتشاف پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.

به گزارش شهر بورس، امین صفری، معاون توسعه معادن و صنایع معدنی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات گفت: هر کشوری که معدن‌خیز باشد، برای تامین مواداولیه صنایع خود نیاز به اکتشاف دارد. کشور ایران به‌لحاظ معدنی در بین ۱۰ کشور پر پتانسیل قرار دارد. اکتشافات در کشور ما در طی ۶۰ تا ۷۰ سال اخیر به‌صورت سیستماتیک انجام می‌شود و در طی این دوره عمده اکتشافات هوایی که شامل معادنی مانند سرچشمه، چغارت، چادرملو و گل‌گهر است کشف شد.

وی افزود: هم‌چنین در اواخر دهه ۸۰ نیز برنامه‌ریزی کلانی برای کشور انجام شد که در پی آن پهنه‌های معدنی تعریف شد و معادنی مانند مس جانجا از این اکتشافات به دست آمدند.

صفری با اعلام اینکه اکتشافات در کشور چه به‌لحاظ تجهیزات و سرمایه‌گذاری نسبت به ذخایر و پتانسل کشور بسیار کم است گفت: به‌طور مثال کشور استرالیا در چند سال اخیر سالیانه بین ۷ تا ۱۰ میلیون‌ متر عملیات حفاری دارد، در صورتی که در کشور ما در مدت زمان ۶۰ سال، ۱۰ میلیون متر حفاری انجام شده است و نشان از فاصله اکتشافاتی زیادی با سایر کشورها دارد.

وی با اعلام اینکه پیش‌زمینه انجام عملیات اکتشافات بلوکه شدن آن‌ محدوده‌ها برای آن شرکت است خاطرنشان کرد که شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات برخلاف اقداماتی که در این زمینه انجام داده، متاسفانه هنوز نتوانسته است پهنه‌ای از سازمان‌های زمین‌شناسی، ایمیدرو و یا صمت که خود متولی این امر هستند، دریافت کند.

معاون توسعه معادن و صنایع معدنی “ومعادن” هم‌چنین درخصوص متولی اکتشافات در ایران اظهار داشت: جایگاه سازمان زمین‌شناسی در تمام کشورها تولید دیتا و انجام کارهای ابتدایی از جمله ژئوشیمی نقشه‌های زمین‌شناسی و انتقال به بخش‌هایی است که کارهای اکتشافی انجام می‌دهند، اما در ایران متولیان اکتشاف سازمان‌های مختلفی هستند از جمله این سازمان‌ها می‌توان به ایمیدرو، شرکت ملی مس در حوزه مس، سازمان زمین‌شناسی نیز در برخی بخش‌ها و… اشاره کرد.

صفری گفت: به‌طور مشخص شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در چندین بخش، عملیات اکتشافی انجام می‌دهد که از جمله مهم‌ترین آن می‌توان به ایجاد شرکت‌های جدید در این زمینه و تجهیز کردن آن به دستگاه‌های حفاری و جذب نیروی متخصص، ایجاد شرکت مدیریت پایا که به‌صورت کنسرسیومی اداره می‌شود و هم‌چنین عملیات اکتشاف و حفاری در معادن صبانور و کوهبنان که درحال انجام است اشاره کرد.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 + شانزده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان