شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱
کد خبر : 11382

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

صندوق پالایشی دولت تیری به قلب اعتماد ملت

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، نزدیک به یک ماه می‌شود که صندوق پالایشی یکم بازگشایی شده و تنها چیزی که این صندوق دولتی نصیب سهامدارانش کرده، جز ضرر نبوده است. حواشی بسیاری بر سر عرضه و یا عدم عرضه این صندوق به وجود آمد که اختلاف بین وزیر نفت و اقتصاد بر سر عرضه

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، نزدیک به یک ماه می‌شود که صندوق پالایشی یکم بازگشایی شده و تنها چیزی که این صندوق دولتی نصیب سهامدارانش کرده، جز ضرر نبوده است.

حواشی بسیاری بر سر عرضه و یا عدم عرضه این صندوق به وجود آمد که اختلاف بین وزیر نفت و اقتصاد بر سر عرضه آن در ادامه موجب شد تا شاهد بزرگ‌ترین ریزش تاریخ بورس تهران باشیم، حال این صندوق به یک کابوس برای سهامداران تبدیل شده است.

صندوق پالایشی یکم با تبلیغات گسترده پذیره‌نویسی شد و اکثر افراد جامعه که سرمایه‌ چندان زیادی نداشتند و از قشر متوسط جامعه بودند، پس‌اندازهای خود را برای خرید این صندوق صرف کردند.

این صندوق که خیلی‌ها از نگاه تکنیکالی کانال ۹۰۰۰ تومان را حمایتی معتبر برای آن می‌دانستند، این سطح حمایتی را نیز از دست داده و در حال حاضر سهامداران خود را با ضرر 11 درصدی مواجه کرده است.

با نگاهی متفاوت به اتفاقات رخ داده برای دومین صندوق ETF دولتی، درمی‌یابیم که آنچه که از بین رفت، سطح حمایتی برای پالایشی یکم نبود، بلکه اعتمادی بود که نزد مردم نسبت به بازار سرمایه وجود داشت و با این اتفاقات از بین رفت. به قول فعالان بورسی، صندوق پالایشی یکم حمایت تکنیکالی خود و اعتماد مردم را یک‌جا «پودر» کرد.

در حال حاضر شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد قرار دارد. در مورد آینده شاخص کل و بورس تهران نظرات مختلفی وجود دارد که در اینجا قصد بررسی آنها را نداریم.

اگرچه ممکن است حتی شاخص کل بورس تا پایان سال سقف قبلی را پس بگیرد و به کانال دو میلیون واحد برگردد، اما اعتماد از دست رفته نسبت به بازار سرمایه به این راحتی‌ها بازنخواهد گشت.

همه این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که مسئولان مربوطه از عرضه دارا سوم در آینده نزدیک خبر می‌دهند که باید منتظر ماند و دید که آیا این صندوق با استقبال مردم مواجه خواهد شد یا خیر.

گزارش از امیر ملک زاده

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

پراپ تریدینگ

کمان