شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۸:۵۶
کد خبر : 7184

شایعه ورود بورس‌بازها به بازار ارز

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، در سومین روز هفته،‌ قیمت دلار وارد کانال جدیدی شد ولی از آن برگشت. سکه تمام بهار آزادی نیز با افزایش قیمت به نزدیکی مرز ۱۱ میلیون تومانی رسید. روز دوشنبه، اسکناس آمریکایی ۶۰۰ تومان افزایش قیمت را به ثبت رساند و روی مرز ۲۲۹۵۰ هزار تومانی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، در سومین روز هفته،‌ قیمت دلار وارد کانال جدیدی شد ولی از آن برگشت.

سکه تمام بهار آزادی نیز با افزایش قیمت به نزدیکی مرز ۱۱ میلیون تومانی رسید.

روز دوشنبه، اسکناس آمریکایی ۶۰۰ تومان افزایش قیمت را به ثبت رساند و روی مرز ۲۲۹۵۰ هزار تومانی قرار گرفت.

این صعود برای بازار ارز از اهمیت زیادی برخوردار بود، چراکه می‌توانست بار دیگر افزایشی‌های بازار را نسبت به رشد بیشتر قیمت امیدوار کند.

به گفته یکی از فعالان باتجربه بازار، معامله‌گران فنی باور دارند، تا زمانی که قیمت دلار بالای مرز ۲۳ هزار تومانی قرار دارد، در کانال صعودی و رو به سوی قیمت‌های بالاتر دارد.

به باور آنها، نقطه مقاومت بعدی دلار سطح ۲۳‌هزار و ۵۰۰ تومانی است و عبور از آن، می‌تواند سیر رشد این ارز را حتی تندتر کند.

با این حال، از بعدازظهر دیروز روند دلار تغییر کرده بود و بیشتر معامله‌گران در موقعیت فروش قرار گرفته بودند.

گفته می‌شد ساعت ۵ بعدازظهر، دلار زیر مرز ۲۳ هزار تومانی نوسان می‌کرد. همسو با افزایش قیمت دلار، سکه تمام بهار آزادی ۳۰۰ هزار تومان رشد کرد و به بهای ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید.

رشد دلار از چه زمانی کلید خورد؟

افزون بر رشد قیمت دلار، افزایش بهای طلا در بازارهای جهانی نیز به رشد قیمت سکه کمک کردند. ساعت ۵ بعدازظهر دیروز،اونس بالای محدوده هزار و ۹۵۰ دلاری معامله می‌شد.

به گفته فعالان، رشد قیمتی دلار از ساعات پایانی روز یکشنبه و در معاملات پشت‌خطی آغاز شد، به‌طوری‌که ساعت ۱۱ شب، این ارز در محدوده ۲۲ هزار و ۸۰۰ تومان معامله می‌شد.

در نتیجه همین رشد بود که در ابتدای روز دوشنبه، معاملات دلار با قیمت ۲۲ هزار و ۹۰۰ تومان آغاز شد و این ارز به سرعت حتی تا نقطه ۲۳ هزار و ۳۰۰ تومانی بالا رفت.

از این نقطه، قیمت دلار کمی در مسیر اصلاح قرار گرفت و ساعت ۴ بعدازظهر روی مرز ۲۳ هزار تومانی ایستاد.

در صورت ادامه روند کاهشی که از اواسط روز دوشنبه شروع شده بود، دلار در ساعات پایانی روز می‌توانست به زیر مرز ۲۳ هزار تومانی بازگردد.

حتی گفته می‌شد که ساعت ۵ بعدازظهر دیروز قیمت تا محدوده ۲۲ هزار و ۹۵۰ تومان عقب نشسته است.

در حالی که برخی معامله‌گران، افزایش قیمت بسته شده روز دوشنبه را ناشی از نوسانگیری بازیگران فنی تلقی می‌کردند، گروهی هم بر افزایش نرخ حواله درهم به‌عنوان عامل افزایش بازار داخلی اشاره داشتند.

به گفته شماری از فعالان، زمانی که قیمت دلار از سطح مقاومتی ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومانی عبور کرد، به یکباره خریدها در بازار بیشتر شد و انتظارات افزایشی را تحت‌تاثیر قرار داد.

در این میان، عده‌ای از فعالان اعتقاد داشتند، رشد قیمت دلار ناشی از صعود نرخ حواله درهم به بالای محدوده ۶ هزار و ۳۰۰ تومانی بود. با درهم ۶ هزار و ۳۰۰ تومانی، ارزش دلار می‌توانست بالای ۲۳ هزار و ۱۰۰ تومان باشد.

تاثیر بازار بورس

دیروز فاصله قیمت دلار در بازار داخلی با نرخ حواله درهم چندان زیاد نبود و همین موضوع موجب شده بود که برخی فعالان از تعادل جدید در بازار سخن بگویند.

روز گذشته، برخی از فعالان ارزی نیز باور داشتند، بازیگران بازار سهام موجب رشد قیمت دلار شدند.

از نگاه این گروه، بورس‌بازها با ورود به بازار ارز و بالا بردن قیمت دلار، زمینه‌ساز بالارفتن انتظارات افزایشی در بازار سهام شدند. با این حال، این گروه برای تایید ادعای خود هیچ شواهدی ارائه نکردند.

دیروز نرخ ارز بر تابلوی صرافی‌های بانکی افزایش یافت. روز دوشنبه، دلار بر تابلوی این صرافی، روی عدد ۲۲هزار و ۴۵۰ تومانی قرار گرفت که ۵۵۰ تومان بالاتر از روز یکشنبه بود. به گفته فعالان، چنین رشدی نشان‌دهنده آن بود که بازارساز کنترل نوسانات بازار را دنبال می‌کرد.

در واقع بازارساز به‌دنبال آن بود که با نزدیک کردن قیمت‌های خود به نرخ‌های بازار مانع از ورود تقاضای آربیتراژی به معاملات شود. از سوی دیگر، فروش از قیمت‌های بالاتر،‌ انگیزه بازیگران رسمی برای عرضه ارز را بالاتر می‌برد. به نظر می‌رسد بازارساز دیروز به‌دنبال آن بود که با نزدیک کردن نرخ خود به قیمت بازار، مانع از ماندگاری دلار در کانال ۲۳ هزار تومانی شود.

منبع: دنیای اقتصاد

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × دو =

پراپ تریدینگ

کمان