شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
کد خبر : 16929

سیگنالی از واشنگتن برای قیمت دلار

سیگنالی از واشنگتن برای قیمت دلار

هرچند قیمت دلار روز گذشته همچنان صعودی ماند اما دامنه نوسانات این بازار رو به کاهش است و در همین حال با سفر وزیر خارجه قطر به تهران کمی از نااطمینانی‌های بازار ارز کاسته شده است. این مقام ارشد قطر تنها چند روز بعد از بازگشت از واشنگتن، به تهران سفر کرده است.

به گزارش شهر بورس به نقل از تجار‌ت‌نیوز، در دومین روز کاری مردادماه، اتفاق مهمی در بازار ارز رخ داد. معامله‌گران در یک روز نیمه تعطیل توانستند قیمت دلار را از محدوده مقاومتی ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان عبور دهند و به دنبال آن، اسکناس آمریکایی تا عدد ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان پیشروی کرد. عدد یاد شده ۲۲۰ تومان بیشتر از روز شنبه بود و نشان می‌داد که خریداران به صورت زیرپوستی به بازار بازگشته‌اند، چرا که اسکناس آمریکایی از سه‌شنبه هفته گذشته عمدتا در مسیر افزایشی قرار داشته است.

هرچند دنیای اقتصاد این چنین از آخرین وضعیت بازار ارز روایت کرده اما در مجموع به نظر می‌رسد در دوره کمی بلندتر دامنه نوسانات دلار محدود شده است.

طبق گزارش اقتصادنیوز، بررسی روند ماهانه قیمت دلار حاکی از آن است که متوسط قیمت‌ ماهانه سیر صعودی را دنبال کرد، اما پراکندگی داده‌ها یا به تعبیری دامنه نوسان قیمت دلار کاهش یافته است. مقایسه قیمت‌های انتهای روز نرخ دلار در بازار آزاد برای ماه‌های اردیبهشت، خرداد و تیر ماه نشان می‌دهد، با وجود اینکه روند قیمت‌ها طی این سه ماه صعودی بوده، اما پراکندگی داده‌ها کاهش یافته است.

در همین حال با سفر وزیر خارجه قطر به تهران کمی از نااطمینانی‌های بازار ارز کاسته شده است. این مقام ارشد قطر تنها چند روز بعد از بازگشت از واشنگتن، به تهران سفر کرده است.

بیشتر بخوانید: آیا مهار و کاهش رشد نقدینگی راه حلی دارد؟

خبرگزاری فرانسه در گزارشی به سفر اخیر وزیر خارجه قطر به کشورمان و دیدار وی با رئیس جمهور منتخب پرداخته است. در این گزارش که باشگاه خبرنگاران منتشر کرده، آمده است: «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر امور خارجه قطر امروز تنها چند روز بعد از بازگشت از واشنگتن، در سفری ناگهانی و از پیش تعیین نشده وارد تهران شد و با «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه و «حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی»، رئیس جمهور منتخب ایران دیدار کرد.

آن طور که رسانه‌های مختلف از این دیدار روایت کرده‌اند، رییسی در دیدار با وزیر خارجه قطر با تاکید بر این که ایران ثابت کرده که دوست و شریک مطمئن و قابل اتکا است گفت: اطمینان داشته باشید که ایران خیرخواه همسایگان خود است.

رییسی با بیان اینکه ریشه بروز ناامنی در منطقه را باید در خارج از آن جستجو کرد، اظهار کرد: راه‌حل استقرار امنیت پایدار و ثبات منطقه‌ای همکاری کشورهای منطقه بر اساس اعتماد متقابل سیاسی و نفی عملی دخالت بیگانگان در منطقه است.

وزیر خارجه قطر نیز در این دیدار با تبریک پیروزی رییسی و رساندن سلام امیر قطر به وی، اظهار کرد: قطر به دنبال همکاری برای تحکیم روابط دو جانبه و نیز تلاش برای تامین امنیت منطقه با همکاری جمهوری اسلامی ایران است.

آیا با کاهش نااطمینانی‌های سیاسی در بازار ارز، قیمت دلار طبق انتظار عمل خواهد کرد و مجددا دامنه نوسانات آن کاهش خواهد یافت؟ برای پیگیری روند نرخ ارز، قیمت آن را در صفحه قیمت دلار دنبال کنید.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده − دوازده =

پراپ تریدینگ

کمان