شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۷:۴۷
کد خبر : 74939

سکه بخریم یا نه؟

سکه بخریم یا نه؟
حباب سکه به ۶ میلیون و ۹۸۸ هزار تومان، نیم‌سکه به ۴ میلیون و ۸۹۷ هزار تومان رسیده است. حال این سوال پیش می آید که سکه بخریم یا نه؟

به گزارش شهر بورس، آن‌طور که در بررسی بازار دیده می‌شود، در حال حاضر حباب سکه به ۶ میلیون و ۹۸۸ هزار تومان، حباب سکه بهار آزادی به ۵ میلیون و ۱۹۵ هزار تومان، نیم‌سکه به ۴ میلیون و ۸۹۷ هزار تومان، ربع‌سکه به ۴ میلیون و ۸۴۶ هزار تومان و سکه گرمی به ۲ میلیون و ۶۶۳ هزار تومان رسیده است. حال این سوال پیش می آید که سکه بخریم یا نخریم؟

گزارش‌ها حاکی از آن است که در طول فقط یک هفته گذشته حباب سکه امامی ۲ میلیون و ۲۴۵ هزار تومان، سکه بهار آزادی یک میلیون و ۹۰۵ هزار تومان، نیم سکه ۵۴۸ هزار تومان، ربع‌سکه ۵۷۴ هزار تومان و سکه گرمی ۲۱۴ هزار تومان بزرگ‌تر شده است.

رسیدن حباب سکه امامی به حدود ۷ میلیون تومان به حدی عجیب است که به باور فعالان بازار، این اعداد هیچ توجیه منطقی ندارد.

نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر در همین خصوص می‌گوید:حباب سکه در ابتدای سال ۳۰۰ هزار تومان بود و امروز به اعداد بالایی رسیده است. چرا باید این اتفاق بیفتد؟ وقتی ربع‌سکه یا سکه تمام و یا نیم‌سکه، هر کدام نهایت ۱۰۰ هزار تومان در بالاترین شرایط هزینه ضربش است، چرا باید این حباب را داشته باشد؟


بیشتربخوانید: نیم سکه و سکه تمام در بورس عرضه می شود؟


وی متذکر می‌شود: به نظر من وقتی بازار اشباع شود و به بازار سکه ورود شود و انواع سکه به مقدار نیاز در بازار از طریق بانک مرکزی عرضه شود، این حباب و قیمت‌ها دیگر وجود ندارد.

سکه بخریم یا نه؟

رییس اتحادیه طلا و جواهر عنوان می‌کند: این را هم بگویم که مردم دقت کنند که این حباب سکه واقعا توجیه اقتصادی ندارد.

نادر بذرافشان تاکید می‌کند: ربع‌سکه‌ای که حدود ۴ میلیون تومان حباب دارد، به نظر من مردم نباید به سمت آن بروند و باید به این سمت رفت که مصنوعات طلا خرید.

وی خاطرنشان می‌کند: شما دو گرم طلا بخرید، نهایت با بالاترین اجرت یک میلیون هزینه می‌دهید. مردم با توجه به حبابی که سکه دارد، باید مصنوعات طلا بخرند.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × پنج =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان