شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۷
کد خبر : 77366

سورن پلاس بخریم یا سورن معمولی؟

سورن پلاس بخریم یا سورن معمولی؟
گروه صنعتی ایران خودرو سال 1385 از سمند سورن رونمایی کرد. حال این خودرو با تغییراتی در ظاهر و داخل با نام سورن پلاس به بازار معرفی شد.

به گزارش شهر بورس به نقل از تجارت نیوز، شرکت ایران خودرو با هدف ارائه یک مدل آپشنال از سمند، سمند سورن را وارد خط‌ تولید کرد. بعدها با افزایش استقبال عمومی از سورن معمولی، شرکت تصمیم به ارائه مدل ELX با پیشرانه EF7 گرفت. با توقف تولید سورن معمولی در سال 1389، سورن ELX جای آن‌ را در خط تولید گرفت. اما بعد از تقریبا 10 سال از عرضه موفق این خودرو، سورن‌ پلاس با امکانات رفاهی بیشتر و تغییراتی در ظاهر بیرونی و داخلی کابین به بازار معرفی شد.

این خودرو در تیپ‌های مختلف و با کدکلاس‌های متفاوتی توسط ایران خودرو، وارد بازار شده که در قسمت‌های بعدی تفاوت‌های این تیپ‌هارا بررسی می‌کنیم.

مشخصات فنی

سورن پلاس فعلا با پیشرانه EF7 به بازار عرضه می‌شود. البته قرار است در آینده این خودرو را با پیشرانه‌های متفاوتی نظیر EFP و EF7 توربو نیز ببینیم.

موتور ملی یا EF7 یک پیشرانه چهار سیلندر و 16 سوپاپ، با حجم موتور 1645 سی‌سی بوده که دیگر مشخصات آن به شرح زیر است.

سورن پلاس بخریم یا سورن معمولی؟

این پیشرانه، قبل از اینکه با استاندارد یورو پنچ و یورو چهار به بازار عرضه شود، دارای قدرت نسبتا خوب و قابل قبولی بود. اما دلیل محدودیت‌هایی که برای پاس کردن این استانداردها روی پیشرانه اعمال کردند و همچنین بنزین بی‌کیفیت، قدرت سر چرخ پیشرانه EF7 افت بسیاری داشته و این موضوع باید برطرف شود.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − 6 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان