شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶
کد خبر : 11018

مدیرعامل سرمایه‌گذاری آینده اندیشان ایرانیان گفت:

سودهای تصادفی؛ بلای جان نوسرمایه‌گذارانِ بدون دانش

مدیرعامل سرمایه‌گذاری آینده اندیشان ایرانیان در گفت و گویی با تاکید بر این که ورود به هر حرفه و شغلی نیازمند گذراندن دوره آموزشی و حرفه ای است در خصوص ورود بدون آمادگی به بازار سرمایه گفت: با وجود همه توصیه ها در این خصوص متاسفانه این مهم در ورود به بازار سرمایه چندان جدی

مدیرعامل سرمایه‌گذاری آینده اندیشان ایرانیان در گفت و گویی با تاکید بر این که ورود به هر حرفه و شغلی نیازمند گذراندن دوره آموزشی و حرفه ای است در خصوص ورود بدون آمادگی به بازار سرمایه گفت: با وجود همه توصیه ها در این خصوص متاسفانه این مهم در ورود به بازار سرمایه چندان جدی گرفته نمی شود و در جامعه ما نسبت به این نوع سرمایه‌گذاری ساده انگاری می شود.

وی با اشاره به بروز اعتماد به نفسِ کاذب برخی افراد در خصوص تشخیص راه و روش صحیح سرمایه‌گذاری بورسی افزود: در این بازار ممکن است افراد در برخی موارد خود را برتر دانسته و با تکیه بر آن دست به انتخاب و خرید سهم بزنند؛ حتی دیده می‌شود که برخی افراد به طور آماتور در بازار سود هم می‌کنند و متاسفانه همین سود عامل گرفتاری آنان در این بازار می شود.

مشاور هلدینگ فدک، سودهای به دست آورده شده این افراد را بی‌کیفیت دانست و خاطرنشان کرد: همین سودِ کم، سبب شکل‌گیری نوعی اعتماد به نفس کاذب در فرد شده و او را بیشتر به سمت سرمایه‌گذاری بدون علم سوق می‌دهد، اما بی شک این نوع کسبِ سود به دلیل عدم اتکا به تحلیل درست، تصادفی بوده و ادامه‌دار نخواهد بود.

کار را به کاردان بسپارید

این فعال بازار سرمایه بهترین راه پیش روی افراد ناآشنا با بورس را مراجعه به شرکت های سبدگردانی دارای مجوز عنوان کرد و گفت:برای جلوگیری از هدر رفت سرمایه ها به ویژه سرمایه های خُرد که اغلب متعلق به افراد دارای تمکن مالی کمتر است، توصیه میکنم به مشاوران با تجربه و شرکت های سبدگردانی مراجعه کرده یا این که به خرید واحدهای صندوق های سرمایه‌گذاری مراجعه کنند.

وی با تاکید بر سودآوری کم ریسک‌تر به دلیل مدیریت تخصصی این نوع صندوق ها اظهار کرد: همواره مدیریت در این صندوق ها در دست افرادی است که دارای دانش و تجربه کافی هستند و کار را به شکل تخصصی دنبال می کنند. یعنی تحلیلگران با تجربه ای که در اختیار دارند، پیوسته در حال رصد کل بازار هستند و می توانند با تجمیع سرمایه‌های خُرد پورتفوهای خوب و پرسودی را تشکیل دهند.

بهره‌گیری از تجربه خبرگان؛ مکمل دانش سرمایه‌گذاری

عمیدی در توصیه به افرادی که با وجود تمام ریسک ها تمایل به خرید و فروش مستقیم در بازار سرمایه دارند تصریح کرد: این افراد باید اقدام به کسب دانش سرمایه‌گذاری کند و با گذراندن دوره های فاندامنتال و آشنایی با چارت ها خود را به دانش اولیه سرمایه‌گذاری در بورس تجهیز کنند.

وی تاکید کرد: البته کسب دانش در این مسیر به تنهایی کافی نیست و سرمایه گذاران باید از مشاوره و تجربه افراد خبره نیز بهره مند شوند. ضمن این که نباید تمام سرمایه خود را از ابتدای کار به بورس وارد کنند، بلکه باید حرکتی برنامه ریزی شده و قدم به قدم برای سرمایه‌گذاری در بورس را برای خود طراحی و اجرا کنند.

در سهم ماندگان چه کنند؟

این تحلیلگر بازار سرمایه در توصیه به افرادی که با خریدهای بدون دانش خود که اغلب با تکیه بر سیگنال های تلگرامی و در سقف قیمتی صورت گرفته است در زیان های سنگین رها شده اند، گفت: این افراد بهتر است بر اساس میزان ضرر خود یعنی میزان اختلاف بهای تمام شده و قیمت روز سهم تصمیم لازم را با مشورت با افراد صاحب فن بگیرند.

وی با بیان این که همه سهم ها در بازار سرمایه از ارزندگی لازم برخوردار نیستند افزود: گاهی اوقات سهمی خریداری شده که چشم‌اندازی ندارد و هر چقدر سهامدار به کم کردن میانگین خرید خود اقدام کند باز هم میانگین و قیمت تابلوی سهم با اختلاف معناداری همراه است و دردی را از وی دوا نمی کند.

بیشتر بخوانید: اتفاقی عجیب پس از ریزش‌های بورس

عمیدی «پذیرش ضرر» را لازمه عبور از تجربه اشتباه عنوان و تصریح کرد: در این شرایط فرد باید شجاعانه اشتباه خود را بپذیرد و با پذیرش به موقع زیان، راه را برای ادامه سرمایه‌گذاری خود باز کند؛ به این معنی که به زیان خود به عنوان یک تجربه نگاه کند و اجازه ندهد تا این تجربه او را از مسیر رشد باز دارد.

مدیرعامل سرمایه‌گذاری آینده اندیشان ایرانیان ادامه داد: سرمایه‌گذاران باید با اتخاذ تصمیم صحیح و به موقع از سایر فرصت های بازار استفاده کنند؛ یعنی در ادامه روند سرمایه گذاری خود، وارد سهم های پُرپتانسیل شده و زیان خود را در آن سهم ها جبران کنند.

وی در خصوص سهام در زیانی که از ارزندگی لازم نیز برخوردارند، یادآور شد: چنانچه سهم در زیان سهامدار، دارای شرایط بنیادی و قیمتی مناسبی است و پتانسیل رشد دارد، سرمایه گذار می تواند با روش های مرسوم اقدام به کاهش میانگین کند تا بتواند زودتر از محدوده ضرر خارج شده و تجربه عبور از زیان در یک سهم ارزنده و کسب سود از آن را برای خود رقم بزند.

منبع: سنا

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

پراپ تریدینگ

کمان