شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
کد خبر : 3604

سهام عدالت از زمان آزادسازی چقدر بازدهی داشته است؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، از زمان آزادسازی سهام عدالت، توصیه‌های زیادی مبنی بر نگهداری این سهام توسط سهامدارانی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند از سوی مقامات و کارشناسان می‌شود. اغلب این کارشناسان نیز روند صعودی بورس را دلیل اصلی این توصیه می‌دانند چرا که معتقدند قیمت سهام روز به روز در

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، از زمان آزادسازی سهام عدالت، توصیه‌های زیادی مبنی بر نگهداری این سهام توسط سهامدارانی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند از سوی مقامات و کارشناسان می‌شود. اغلب این کارشناسان نیز روند صعودی بورس را دلیل اصلی این توصیه می‌دانند چرا که معتقدند قیمت سهام روز به روز در حال افزایش است و هر چه فرد بیشتر اقدام به نگهداری سهام خود کند، سود بیشتری خواهد برد.

در حالی که ارزش سبد سهام عدالت (۵۳۲ هزارتومانی) در زمان آغاز فروش ۳۰ درصد سهام آزاد شده (دهم خرداد ماه) کمی بیشتر از ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان (هشت میلیون و ۵۴۷ هزار تومان) بوده، اما در پایان خرداد ماه ارزش کل سبد سهامداران به بیش از ۱۱ میلیون تومان رسیده که نشان‌دهنده بازدهی ۳۰ درصدی این سهام طی ۲۰ روز بوده است.

این بدان معناست که سهامداران در کمتر از دو ماه سودی معادل ۲٫۵ میلیون تومان کسب کرده‌اند. این در حالی است که شاخص کل بورس تهران در این مدت نیز حدود ۳۰ درصد بازدهی را به ثبت رسانده است. موضوعی که نشان می‌دهد سبد سهام عدالت تقریبا روندی مشابه با شاخص داشته است.

البته سهامدارانی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند تنها قادر به فروش ۳۰ درصد از سهام خود هستند که این میزان نیز از زمان آغاز فروش تاکنون بیش از ۷۶۵ هزار تومان افزایش یافته و به حدود ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.

این محاسبات در حالی انجام شده که سهامدارانی که از طریق کارگزاری‌ها یا بانک‌ها اقدام به فروش ۳۰ درصد از سهام خود کرده‌اند اعتراضات فراوانی را نسبت به نحوه فروش و عدم واریز کل مبلغ حاصل از فروش به حسابشان ابراز کرده‌اند. چرا که در شرایطی که روند بورس صعودی است هر روز تعلل در فروش ضرری به سهامداران تحمیل خواهد کرد.

منبع: تجارت نیوز

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × پنج =

پراپ تریدینگ

کمان