شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۹
کد خبر : 11406

سرمایه ‌گذاری در بورس چه مزایایی دارد؟

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، عدم وجود حد سرمایه مجاز برای سرمایه گذاری، قابلیت نقد شوندگی بالا و بازدهی بالاتر نسبت به ریسک بهینه نقاط قوت بازار بورس در مقایسه با دیگر بازارها محسوب می‌شوند. عدم وجود حد سرمایه مجاز برای سرمایه گذاری یعنی برای سرمایه گذاری در بورس محدودیت مالی وجود ندارد و

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، عدم وجود حد سرمایه مجاز برای سرمایه گذاری، قابلیت نقد شوندگی بالا و بازدهی بالاتر نسبت به ریسک بهینه نقاط قوت بازار بورس در مقایسه با دیگر بازارها محسوب می‌شوند.

عدم وجود حد سرمایه مجاز برای سرمایه گذاری یعنی برای سرمایه گذاری در بورس محدودیت مالی وجود ندارد و می‌توان از ۵۰۰ هزار تومان تا چند صد میلیارد تومان در این بازار سرمایه گذاری کرد اما در بسیاری از بازارهای سرمایه شاهد چنین قابلیتی نیستیم.

دیگر مزیت بازار بورس قابلیت نقد شوندگی بالا است که به شما این امکان را می‌دهد که در چند ثانیه سهام خود را به پول نقد تبدیل کرده یا پول نقد را تبدیل به سهام کنید.

این در حالی است که در بازارهایی مانند بازار مسکن، ممکن است در شرایط رکود ناچار شویم ماه‌ها برای یافتن مشتری و تبدیل سرمایه خود به پول نقد منتظر بمانیم. این مشکلی است که گاهی در بازار ارز و سکه نیز شاهد آن هستیم.

هنگامی که بازار بورس را با سایر بازار‌ها مقایسه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که در بازه‌های بلند مدت ۱۵ و ۲۰ ساله، بازار سهام نسبت به بازارهای دیگر مانند دلار، مسکن و سکه بازدهی بالاتری داشته است.

با این که سکه با توجه به رشد زیاد قیمت جهانی طلا و بهای دلار در بازار داخلی طی ۵ سال توانسته از لحاظ بازدهی رتبه اول را در بین بازار ها کسب کند، اگر میانگین نرخ بازده سالانه بازار‌های مختلف را از سال ۱۳۷۹ تا ۱۳۹۳ در نظر بگیریم، متوجه می‌شویم که بورس با میانگین 26.4 درصد در صدر این بازارهای موازی قرار دارد و بازار سکه و مسکن به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار می‌گیرند.

بازار بورس با مزایای بیشتری که نسبت به بازارهای سرمایه موازی از آن ها برخوردار است، در بازه‌های زمانی بلندمدت سود خوبی نصیب سهامداران و فعالان این حوزه کرده و در صورت یادگیری اصول فعالیت در این بازار می‌توان به بازده مطلوبی دست یافت.

منبع: اخبار بورس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان