شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
کد خبر : 6600

ساز ناکوک اطلاع‌رسانی بورس را به هم ریخت/ بی‌برنامگی دولت، مردم را سرکار گذاشت

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، در حالی از سال 1380 تا کنون سازمان خصوصی‌سازی به عنوان متولی واگذاری‌ها و مجری اصل 44 قانون اساسی در کشور در حال فعالیت است که متاسفانه اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی پای لَنگ خصوصی‌سازی در این سال‌ها بوده است. با روی کار آمدن رئیس جدید این سازمان نیز کماکان عدم

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، در حالی از سال 1380 تا کنون سازمان خصوصی‌سازی به عنوان متولی واگذاری‌ها و مجری اصل 44 قانون اساسی در کشور در حال فعالیت است که متاسفانه اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی پای لَنگ خصوصی‌سازی در این سال‌ها بوده است.

با روی کار آمدن رئیس جدید این سازمان نیز کماکان عدم فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی مناسب در خصوص جنبه‌های مختلف واگذاری‌ها ادامه داشته و این امر موجب سردرگمی سرمایه‌گذاران و مردم شده است.

بیشتر بخوانید:
عرضه صندوق دارا دوم رسماً متنفی شد/ دارا سوم آذرماه می‌آید

این ساز ناکوک در اطلاع‌رسانی در امر خصوصی‌سازی و اجرای اصل 44 را می‌توان به عینه در امر آزادسازی سهام عدالت و نحوه فروش و واریز مبالغ حاصل از فروش سهام عدالت مشمولان دید.

این در حالی است که در تازه‌ترین اتفاق نیز حالا بازار سرمایه و معامله‌گرانش با ابهام بزرگی به عنوان عرضه یا عدم عرضه واحدهای صندوق دارای دوم روبرو هستند و روابط عمومی این سازمان که باید اطلاع‌رسانی سریع، صریح و شفاف را سرلوحه کار خود قرار دهد، در خواب زمستانی بسر می‌برد و چند صدایی در این سازمان موجب سردرگمی سرمایه‌گذاران و معامله‌گران در بازار سهام شده است.

در سازمان خصوصی‌سازی چه خبر است؟

بر این اساس در تازه‌ترین اتفاق شب گذشته علیرضا صالح که سال گذشته جانشین پوری حسینی به عنوان رئیس در سازمان خصوصی‌سازی شد، برای چندمین بار تاکید کرد واحدهای صندوق دارای دوم، شامل سهام شرکت‌های پالایشی در روز دوم شهریور امسال پذیره‌نویسی می‌شود.

بیشتر بخوانید:
اعلام جزئیات پذیره‌نویسی در صندوق دارا دوم

با وجود این صبح امروز حسن علایی معاونش در این سازمان این خبر را تکذیب کرد و همین امر نیز موجب شد تا صف‌های فروش سنگین در آغاز معاملات بازار سهام در نمادهای پالایشی تشکیل شده و این موضوع کلیت بازار سرمایه را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

بر این اساس باید منتظر ماند و دید این بی‌انضباطی در اطلاع‌رسانی و چند صدایی در سازمان خصوصی‌سازی چه زمانی پایان می‌یابد. هر چند شاید کسی خبر داشته باشد که در سازمان خصوصی‌سازی چه خبر است؟

بی برنامگی دولت

گفتنی است تکذیب عرضه دارای دوم در حالی امروز توسط روابط عمومی سازمان خصوصی انجام شد که علیرضا صالح رئیس سازمان خصوصی سازی و معمارنژاد معاون وزیر اقتصاد بارها و بارها اعلام کرده‌اند در نیمه نخست امسال دو ETF دولتی دیگر با تخفیف 20 تا 30 درصدی بر اساس قیمت میانگین یک ماه آخر سهام شرکت‌های حاضر در این صندوق‌ها در بورس منتهی به آگهی واگذاری به همه دارندگان کد ملی ایرانی واگذار می‌شود.

بیشتر بخوانید:
اولین واکنش مردم به خبر گشایش اقتصادی: «ما را به خیر شما امیدی نیست!»

بر این اساس اعلام این مقامات دولتی قرار بود در صندوق دارا دوم گروه پالایشی شامل نمادهای “شبریز، شپنا، شتران، شبندر” و در صندوق دارا سوم ترکیبی از گروه فلزی و خودرویی با نمادهای “فولاد، فملی، خودرو، خساپا” عرضه شوند؛ و حالا مردم از بی برنامگی دولت در قبال عرضه‌های خود در بازار سهام سرکار و سردرگم هستند.

 

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 2 =

پراپ تریدینگ

کمان