شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴
کد خبر : 75972

زمان پرداخت عیدی بازنشستگان اعلام شد + جزئیات

زمان پرداخت عیدی بازنشستگان اعلام شد + جزئیات
بنا به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی زمان پرداخت عیدی بازنشستگان از فردا جمعه 12 اسفند 1401 آغاز می شود.

به گزارش شهر بورس، مدیرعامل سازمان تأمین ‌اجتماعی گفت: پرداخت عیدی بازنشستگان از روز جمعه ۱۲ اسفند ماه آغاز و ظرف مدت سه روز، عیدی همه بازنشستگان و مستمری‌بگیران مشمول، به حساب آنان واریز می‌شود.

میرهاشم موسوی؛ مدیرعامل سازمان تأمین ‌اجتماعی که به ‌منظور بازدید میدانی از ارائه خدمات بیمه‌ای و درمانی به بیمه‌شدگان و بازنشستگان و در 33 امین سفر استانی، به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرده است، در مراسم کلنگ‌زنی پلی‌کلینیک تخصصی بروجن، از آغاز پرداخت عیدی بازنشستگان طی روزهای آینده خبر داد.

وی گفت: به دنبال تصویب مبلغ عیدی کارمندان و بازنشستگان توسط هیئت ‌وزیران و ابلاغ این مصوبه به سازمان تأمین‌ اجتماعی و همچنین تأمین منابع مالی مورد نیاز، پرداخت عیدی قریب 4 میلیون نفر بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین ‌اجتماعی از روز جمعه 12 اسفندماه آغاز و طی مدت سه روز عیدی تمام بازنشستگان و مستمری‌بگیران به حساب آنان واریز می‌شود.

میرهاشم موسوی اظهار کرد: مبلغ عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال جاری حسب مصوبه هیئت ‌وزیران یک میلیون و 800 هزار تومان است که بابت همسر مبلغ ثابت 500 هزار تومان و به ازای هر فرزند تحت تکفل مبلغ ثابت 200 هزار تومان به این مبلغ افزوده می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به تعداد کثیر مشمولان دریافت عیدی، پرداخت عیدی بازنشستگان از روز جمعه 12 اسفند ماه آغاز و ظرف مدت سه روز، عیدی همه بازنشستگان و مستمری‌بگیران مشمول، به حساب آنان واریز می‌شود.


بیشتربخوانید: دریافت وام 30 میلیون تومانی بازنشستگان


جزئیات واریز عیدی بازنشستگان

مبلغ عیدی بازنشستگان متاهل ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، متاهل دارای یک فرزند ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، متاهل دارای ۲ فرزند ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و متاهل دارای ۳ فرزند ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

عیدی بازنشستگان برخلاف سایر قشرهای کاری جامعه هیچ وقت متناسب با حقوق پرداخت نمی‌شود و این موضوع همواره بازنشستگان را در آستانه شب عید و با هزینه‌های هنگفت امروز با مشکل مواجه می‌کند و همواره منجر به نارضایتی این قشر می‌شود.

به گفته میرهاشم موسوی، رئیس کانون بازنشستگان کارگری، میزان عیدی یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است؛ در این میان مبلغ عیدی بازنشستگان متاهل ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، متاهل دارای یک فرزند ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، متاهل دارای ۲ فرزند ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و متاهل دارای ۳ فرزند ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

رئیس کانون بازنشستگان کارگری در خصوص زمان واریز عیدی بازنشستگان گفت: «بنای ما بر این است که قبل از اینکه عیدی زیرمجموعه و کارکنان اداری خود را بپردازیم، حقوق بازنشستگان را واریز کنیم که امسال هم همین کار را انجام می‌دهیم، اما فعلا زمان دقیقی را اعلام نمی‌کنیم تا بررسی‌ها برای تامین منابع نهایی شود.»

همه کارگران مشمول قانون کار امسال حداقل ۸ میلیون و ۳۵۸ هزار تومان و حداکثر ۱۲ میلیون و ۵۳۷ هزار تومان عیدی و پاداش دریافت خواهند کرد.

گفتنی‌است که در تاریخ ۲۸ بهمن ماه مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از واریز حقوق بهمن‌ماه و عیدی بازنشستگان کشوری خبر داد. در همین حال برخی از بازنشستگان می‌گویند هنوز برای آنها عیدی امسال واریز نشده است؛ آن‌طور که نعمت‌الله ترکی گفته، روز چهارشنبه حقوق بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق به حساب آن‌ها واریز شد.

اگرچه مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری این را پرداخت زودهنگام دانست و گفت پیش از این بی‌سابقه بوده، اما برخی از بازنشستگان علاوه بر واریز نشدن عیدی و حقوق، بی‌سابقه بودن آن را نیز رد کردند.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 2 =

پراپ تریدینگ

کمان