شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
کد خبر : 4962

سیگنال مهم بورس به بازار طلا/ ریزش قیمت طلا چقدر محتمل است؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، در روزی که قیمت دلار پنجمین رشد متوالی خود را تجربه کرد، سکه تمام بهار آزادی نه تنها افزایش خاصی را به ثبت نرساند که ۵۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۱۰ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسید، اما ریزش قیمت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، در روزی که قیمت دلار پنجمین رشد متوالی خود را تجربه کرد، سکه تمام بهار آزادی نه تنها افزایش خاصی را به ثبت نرساند که ۵۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۱۰ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسید، اما ریزش قیمت طلا چقدر محتمل است؟

عده‌ای باور داشتند، افت قیمت سکه در بازار آزاد به‌دلیل پایین بودن ارزش آن در بورس کالا بود.

بیشتر بخوانید:
سکه در مسیر ۱۱ میلیون تومان

با این حال، به‌نظر می‌رسد معامله‌گران بزرگ سکه بالای مرز ۱۰ میلیونی محتاط‌تر از قبل رفتار می‌کنند و در انتظار یک اصلاح قیمت هستند؛ چرا که در بورس کالا، به‌دلیل محدود شدن دامنه نوسان به یک درصد امکان رشد قیمت و رسیدن به بازار نقدی به‌نظر کمی دشوارتر می‌رسید.

در حالی‌که دیروز سکه امامی کاهش پیدا کرد، هر گرم طلای ۱۸ عیار به بالای مرز یک میلیون تومان رفت و با افزایش ۲۱ هزار تومانی به بهای یک میلیون و ۲۰ هزار تومان رسید. با این رشد میزان بازدهی گرم طلا از ابتدای سال به حدود ۷۰ درصد رسید.

سکه عقب نشینی کرد

دنیای اقتصاد علاوه بر این روایت، در گزارشی دیگر درباره ریزش قیمت طلا نوشته است: بازار سکه در معاملات روز چهارشنبه مسیر خود را از بازار ارز جدا کرد و یک بار دیگر از اوج تاریخی عقب نشست.

بهای هر سکه طرح جدید ساعت ۱۶ دیروز ۵۰ هزار تومان افت کرد و به سطح ۱۰ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان تنزل کرد تا میزان بازدهی این بازار از ابتدای سال به ۷۸ درصد محدود شود.

این اتفاق در شرایطی افتاد که نرخ دلار در بازار آزاد پنجمین رشد متوالی خود را ثبت کرد و طلای جهانی با وجود سیگنال‌های منفی یک‌بار دیگر از سطح ۱۸۰۰ دلاری بالا رفت.

بیشتر بخوانید:
آغاز به کار کارگروه ساماندهی بازار ارز با حضور نمایندگان ۳ قوه

البته دیروز سکه با عقب‌نشینی در معاملات فیزیکی به همگرایی با قیمت اوراق در بورس کالا دست یافت.

قیمت اوراق گواهی سکه تحویل یک‌روزه در بورس کالا با صعود یک درصدی دیروز فاصله خود را از سکه فیزیکی به کمتر از ۱۰۰ هزار تومان رساند.

امیدهای دلاری اونس

اونس طلای جهانی که روز گذشته تا نزدیکی سقف ۹ ساله، یعنی ۱۸۱۵ دلار پیش رفته بود، در ساعت ۱۶ به قیمت ۱۸۰۵ دلار معامله شد.

تقویت احتمال توافق رهبران اتحادیه اروپا بر سر بسته ۷۵۰ میلیارد یورویی برای محافظت از اقتصاد این منطقه در برابر بحران مالی کرونا موجب افزایش ارزش یورو در مقابل دلار به بالاترین سطح در چهار ماه اخیر شد.

بیشتر بخوانید:
احتمالات بازار ارز و سکه/ دلار گران می شود؟

قدرت یورو باعث شد تا شاخص دلار به پایین‌ترین سطح در یک ماهه اخیر تنزل کند.

این اتفاق در حالی افتاد که دلار پس از افزایش بیش از انتظار نرخ تورم در ایالات‌متحده و انتشار اخبار مربوط به آزمایش‌های موفقیت‌آمیز واکسن کرونا، در برابر سایر ارزهای عمده از خود مقاومت نشان می‌داد.

حمایت‌های پولی بانک‌های مرکزی برای مقابله با تبعات کرونا در کنار تحریم‌های متقابل چین و آمریکا همچنان مهم‌ترین حامیان طلا هستند.

این وضعیت بازار داخلی سکه و انس بازار جهانی در حالیست که قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز چهارشنبه ۲۵ تیر ماه با ۲۲,۸۰۰ تومان افزایش به یک میلیون و ۱۸ هزار تومان رسید.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت + 6 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان