شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
کد خبر : 7443

ریزش بورس باعث کاهش قیمت خودرو نشد

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، هنوز تکلیف قیمت خودروهای کارخانه ای چندان مشخص نشده است و خودروسازان در دوراهی آزادسازی و واقعی‌سازی قیمت خودرو هستند. از طرف دیگر خودروسازان با تشدید تحریم‌ها در واردات قطعات خودرو از کشورهای مقصد دچار مشکل شده‌اند و همین موضوع باعث شده که دوباره کفه تقاضا از عرضه سنگین‌تر

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، هنوز تکلیف قیمت خودروهای کارخانه ای چندان مشخص نشده است و خودروسازان در دوراهی آزادسازی و واقعی‌سازی قیمت خودرو هستند.

از طرف دیگر خودروسازان با تشدید تحریم‌ها در واردات قطعات خودرو از کشورهای مقصد دچار مشکل شده‌اند و همین موضوع باعث شده که دوباره کفه تقاضا از عرضه سنگین‌تر شود.

هر چند که وزارت صمت در گزارشی از رشد ۲۱ درصدی تولید و تحویل خودرو در پنج ماهه امسال خبر داده اما هنوز نگرانی‌هایی درباره آینده قیمت خودرو وجود دارد.

بیشتر بخوانید:
سقوط دسته‌جمعی بازار سهام
راهکار خروج بورس از سیر نزولی
ریزش ۶۵ هزار واحدی شاخص بورس/ حمایت دقایق پایانی حقوقی‌ها اثربخش نبود

در همین حال رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در پاسخ به این پرسش که با شروع ماه محرم وضعیت بازار خودرو چگونه است؟ به تجارت‌نیوز گفت: دو هفته است وضعیت بازار خودروهای داخلی آرامش دارد و قیمت خودروها روند تعادلی به خود گرفته است؛ شروع ماه محرم یا ریزش شاخص بورس تاثیری در قیمت خودروها ندارد. قیمت خودروها با روند افزایش یا کاهشی قیمت دلار تاثیر می‌پذیرد. بنابراین چنانچه قیمت دلار ارزان یا گران شود قیمت خودروها هم ارزان یا گران می‌شود.

سعید موتمنی درباره واردات خودروهای دست دوم به کشور اظهار داشت: چنانچه خودروهای دست دوم وارد کشور شود، التهاب قیمت خودروها فروکش می‌کند. یعنی چنانچه اسمی از واردات خودروهای دست دوم بیاید، قیمت تمام خودروها 20 تا 30 درصد ارزان خواهد شد.

وی با اشاره به قیمت خودروهای مونتاژی یادآور شد: اخیرا قیمت خودروهای مونتاژی تا حدود 35 میلیون تومان گران شده و فعلا روند تولید خودروهای مونتاژی نابسامان است.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × دو =

پراپ تریدینگ

کمان