شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲:۱۸
کد خبر : 77461

رونمایی فرابورس ایران از قراردادهای جدید آپشن

رونمایی فرابورس ایران از قراردادهای جدید آپشن
فرابورس ایران از انتشار چندین قرارداد اختیار خرید و فروش روی نمادهایی که دارایی پایه پرمعامله‌ای دارند، رونمایی کرد.

به گزارش شهر بورس به نقل از تجارت نیوز، فرابورس ایران 27 اسفند 1401 از انتشار چندین قرارداد جدید رونمایی کرد.

بررسی بازار مشتقه نشان می‌دهد این بازار در فرابورس رشد قابل‌توجهی داشته، علاوه بر اینکه فرابورس در انتشار اولین‌های این حوزه نیز پرچم‌دار است؛ به طوری که این رکن بازار سرمایه، نخستین قراردادهای آپشن بازار سرمایه را روی ETF ها از نوع سهامی، اوراق با درآمد ثابت و صندوق شاخصی هم‌وزن راه‌اندازی کرده است.

بر اساس گزارش فرابورس، شنبه ۲۷ اسفندماه شاهد آغاز معاملات آپشن در سهام شرکت پارس خودرو در نماد «خپارس» بودیم و فردا در آخرین روز کاری سال نیز معاملات قراردادهای اختیار خرید و فروش در سهام شرکت‌ پیشگامان فن آوری و دانش آرامیس با نماد «تپسی» و شرکت سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان با نماد «کرمان» آغاز می‌شود.

سررسید زمانی قراردادهای آپشن در نمادهای «تپسی» و «کرمان»، شهریور و اسفند ۱۴۰۲ و در نماد «خپارس» ماه‌های خرداد، شهریور و اسفند ۱۴۰۲ خواهد بود.


بیشتربخوانید: مجمع عمومی عادی فوق العاده فارس برگزار می شود


پیش از این نیز در ۲۲ اسفندماه فرابورس از آغاز دوره معاملاتی قراردادهای اختیار خرید و فروش واحدهای صندوق سهامی سپند کاریزما در نماد «کاریس» خبر داد که سررسید این قرارداد اردیبهشت‌ماه سال جدید است.

بر اساس اعلام معاونت عملیات و نظارت بازار فرابورس ایران، حجم معاملات دارایی پایه، شناوری و قیمت نماد، سه فاکتور اثرگذار در راه‌اندازی قراردادهای جدید آپشن هستند.

بررسی بازار مشتقه نشان می‌دهد این بازار در فرابورس رشد قابل‌توجهی داشته علاوه بر اینکه فرابورس در انتشار اولین‌های این حوزه نیز پرچم‌دار است؛ به طوری که این رکن بازار سرمایه، نخستین قراردادهای آپشن بازار سرمایه را روی ETF ها از نوع سهامی، اوراق با درآمد ثابت و صندوق شاخصی هم‌وزن راه‌اندازی کرده ست.

شایان ذکر است بازگشایی نخستین آپشن روی اسناد خزانه اسلامی، اوراق تسهیلات مسکن و انتشار اوراق تبعی به عنوان یکی از ابزارهای بازار مشتقه در عرضه‌های اولیه در این بورس رقم خورده است.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 + پنج =

پراپ تریدینگ

کمان