شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
کد خبر : 68308

پرویز خالقی به شهر بورس پاسخ داد؛

روند بورس تا پایان سال صعودی است یا نزولی؟

روند بورس تا پایان سال صعودی است یا نزولی؟
پرویز خالقی کارشناس بازار سرمایه ضمن تحلیل وضعیت کنونی بازار، به پیش بینی روند بورس تا پایان سال 1401 پرداخت.

پرویز خالقی در گفت‌وگو با شهر بورس، در پاسخ به این سوال که «روند بورس تا پایان سال صعودی است یا نزولی؟»، اظهار داشت: پیش بینی می‌شود که روند بورس تا پایان سال بیشتر نزولی و خنثی باشد و تک سهم‌هایی از جمله سهام شرکت‌های کوچک توسط سفته بازان رشد کنند.

وی درمورد وضعیت بازار سرمایه گفت: چنانچه شاخص کل طی روزهای آتی نتواند با قدرت و حجم بالا سقف قبلی و محدوده یک میلیون و 700 هزار واحد را بشکند، اصلاح بازار در کوتاه مدت دور از ذهن نیست.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: وضعیت نموداری شاخص کل بورس تهران و گروه‌های مختلف، روند کوتاه مدتی را اصلاحی نشان می‌دهند.


بیشتر بخوانید: نشانه ضعف و تردید در بورس دیده می شود


خالقی درمورد حواشی عرضه خودرو در بورس کالا، خاطرنشان کرد: خودرو چه در بورس کالا عرضه شود و چه به صورت قرعه کشی به فروش برود، تا زمانی که ساختار فروش اصلاح نشود و جایی به نام بازار آزاد وجود نداشته باشد، متقاضیان با هدف دلالی و کسب سود در صف خرید خودرو خواهند بود.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: خودرو باید مانند سایر کشورها در نمایندگی ها مستقیم به مصرف کننده با قیمت رقابتی عرضه و انحصار و ممنوعیت واردات برداشته شود. کمبود ارز، تنها بهانه‌ای برای مافیای خودرو، رانت خواران و عاملان فساد است.


بیشتر بخوانید: می گویند از بورس حمایت می کنند اما در مقابل آن ایستاده اند


وی با اشاره به روند گروه بانکی، یادآور شد: گروه بانکی همگام با بازار فعلاً نمی‌تواند توان صعود چشم‌گیری داشته باشد، چراکه سرمایه‌های درشت فعلا بازارهای رقیب مانند مثل سکه، خودرو و سپرده 23 درصدی را انتخاب می‌کنند.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده − 6 =

پراپ تریدینگ

کمان