شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹
کد خبر : 67158

سومین میزگرد تخصصی شهر بورس/

روند بورس تا فروردین 1402 صعودی است

روند بورس تا فروردین 1402 صعودی است
هوشنگ نجاتی در سومین میزگرد تخصصی شهر بورس گفت: روند بورس تا فروردین 1402 صعودی است و سهام گروه خودرویی رشد مناسبی خواهند داشت.

به گزارش شهر بورس، هوشنگ نجاتی در سومین میزگرد تخصصی شهر بورس با موضوع «تاثیر سیاست‌های بانک مرکزی بر اقتصاد کشور»، اظهار داشت: تغییر رئیس کل بانک مرکزی به عنوان شوک خوبی بود، چون تا به امروز چنین سکوتی از طرف دولت و مجلس در قبال وضعیت بازار دیده نشده بود که تعجب آور بود.

وی افزود: تغییر رئیس کل بانک مرکزی شوکی برای بازار ارز بود، اما در کل انتظار نداشته باشیم ارز نیمایی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی در جای خود بنشیند، چون تجربه ارز ۴۲۰۰ تومانی را دیدیم که باعث ایجاد رانت شد.

این کارشناس مالی ادامه داد: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان کرده بود که در شش ماهه بودجه یک سوم عقب هستیم اما مشخص نیست این کسری از کجا تامین خواهد شد. هیچ تحلیل گری در شرایط فعلی ایران نمی‌تواند شش ماه آینده را پیش بینی کند.


بیشتر بخوانید: یک میلیون و 410 کف معتبر شاخص کل است


نجاتی توضیح داد: تنها امیدمان گشایشی در برجام است، چون شاید یک سال نرخ دلار کنترل شود اما بعدا امکان ادامه آن نخواهد بود. از سوی دیگر، نرخ دلار به زندگی مردم گره خورده و افزایش آن بر وضعیت اقتصادی تمام جامعه اثر خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: در حال حاضر کسری بودجه ۴۰ درصدی وجود دارد و بازار هم این کسری را می‌فهمد، به همین دلیل هم قیمت دلار افزایش می‌یابد. در این اواخر دولت سیاست انقباضی را اجرا کرده تا تسهیلات پرداخت نشود و پول در دست مردم نباشد تا تقاضا افزایش نیابد اما این کار هم موثر نخواهد بود.

این کارشناس مالی با اشاره به درآمدهای مالیاتی در بودجه سال آینده، عنوان کرد: در بودجه سال آینده ۴۲ درصد را به مالیات‌ اختصاص داده و ۲۸ درصد را به فروش اوراق دولتی اختصاص داده‌اند و از طرفی هم می‌گویند بودجه پروژه عمرانی را ۲۵ درصد افزایش می‌دهیم که اگر این اتفاق رخ دهد حرکت خوبی در اشتغال بخش خصوصی ایجاد می‌شود.

نجاتی تصریح کرد: این گفته‌ها در حالی است که دولت در هزینه‌های جاری سیاست‌های انبساطی اجرا می‌کند و به نظر نمی‌رسد افزایش بودجه عمرانی محقق شود.

وی در خصوص افزایش سود بانکی گفت: در روزهای اخیر بانک‌ها داخل مبارزه افزایش سود شده‌اند تا نقدینگی را به سمت بانک‌ها جذب کنند و پول را در جامعه کاهش دهند، اما با افزایش تحریم‌ها و فشارها، نرخ وارداتی که بیش از صادرات است، افزایش خروج سرمایه از کشور، خروج پول از بورس که باید به آن برگردد، ورود بازارهای دیگر به رکود و انتظارات تورمی؛ به نظر می‌رسد کسری بودجه در سال آینده به بیش از ۵۰ درصد برسد.


بیشتر بخوانید: افزایش تخفیف مالیاتی تولید در لایحه بودجه 1402


روند بورس تا فروردین 1402 صعودی است

این کارشناس بازار سرمایه درخصوص وضعیت بازار بورس، تصریح کرد: شاید به صورت مقطعی اصلاحاتی در بازار داشته باشیم اما در بلندمدت شاهد رشد شاخص کل خواهیم بود.

وی افزود: دولت سال آینده می‌تواند به بازار سرمایه ضربه بزند و آن‌ هم به دلیل عرضه اوراق سرمایه گذاری خواهد بود اما در کل بازار سرمایه تا فروردین به ویژه در خودرویی‌ها رشد خواهد داشت. بر این اساس روند بورس تا فروردین 1402 صعودی است.

نجاتی خاطرنشان کرد: شرکت‌های بزرگ ارزش بازاری را پر کرده‌اند و حالا شرکت‌های کوچک می‌توانند با رشد قیمتی مواجه شوند. در این میان خودرویی‌ها و تک سهم‌ها هم وضعیت خوبی خواهند داشت. از سوی دیگر، سهام گروه‌های زراعتی‌ و غذایی‌ نیز همیشه بازدهی بیشتری از سایر گروه‌ها داشته‌اند.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 3 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان