شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
کد خبر : 59786

رضایت همه عوامل بازار خودرو از عرضه محصولات در بورس کالا

رضایت همه عوامل بازار خودرو از عرضه محصولات در بورس کالا

عضو هیات مدیره شرکت بهمن موتور می گوید عرضه فیدلیتی و دیگنیتی در شرایطی در بورس کالا آغاز شد که قیمت این محصولات در بازار رو به افزایش بود اما از زمان عرضه و امکان خرید مستقیم از سوی مصرف کننده در بورس، بازار به تعادل رسید و امروز همه عوامل فعال بازار خودرو به بهبود شرایط اذعان دارند.

به گزارش شهر بورس،  عیسی حسین پناه اظهار داشت: امروز و با گذشت چند مرحله از عرضه خودروهای بهمن موتور در بورس کالا، تمام عوامل فعال در بازار خودرو اعلام می کنند که عرضه خودرو در بورس کالا به نفع تولید، مصرف و بازار است زیرا با عرضه این محصول در بورس، رانت حاصل از تفاوت قیمت بین کارخانه و بازار آزاد به سمت تولید روانه شده و زمانیکه پول وارد چرخه تولید شود، افزایش ظرفیت ها ایجاد می شود و در نتیجه بازار نیز به سمت تعادل می رود.


بیشتر بخوانید: منتظر توضیحات وزیر صمت درباره بازار خودرو هستیم

براساس گزارش کالاخبر، وی افزود: عرضه خودرو در بورس کالا از دو جنبه در تعادل بازار خودرو اثر مثبت داشته است یکی از نظر امکان افزایش ظرفیت و افزایش تولید و دیگر از جهت شفافیت معاملات خودرو؛ به گونه ای که در معاملات بورس، خودرو با قیمتی عادلانه کشف می شود و بدون دغدغه به دست مردم می رسد.
او افزود: نگاهی به آمار معاملات بورس کالا نیز نشان می دهد که قیمت خودروها عموما بین قیمت کارخانه و قیمت بازار کشف شده و به این ترتیب روند افزایشی که تا پیش از این در بازار وجود داشت متوقف و ثبات در معاملات حاکم شد.
حسین پناه در پایان با بیان اینکه روند عرضه خودرو در بورس کالا با قرعه کشی قابل مقایسه نیست، گفت: عرضه خودرو در بورس کالا روند بسیار بهتری هم برای مردم و هم برای تولید کننده ایجاد کرده است و بازخورد مصرف کنندگان نیز همین موضوع را نشان می دهد.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 3 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان