شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
کد خبر : 13459

رئیس سازمان بورس ابلاغیه جدید را لغو کرد

به گزارش شهر بورس، واکنش منفی کارشناسان به ابلاغیه سازمان بورس در خصوص مجازات اقدامات افراد در ایجاد قیمت کاذب، ظاهری گمراه کننده از روند معاملات و اغوای اشخاص ، معاملات صوری و … منجر به لغو و بازنگری در مفاد آن شد. براساس این گزارش، محمدعلی دهقان دهنوی طی نامه‌ای به جعفر جمالی معاون

به گزارش شهر بورس، واکنش منفی کارشناسان به ابلاغیه سازمان بورس در خصوص مجازات اقدامات افراد در ایجاد قیمت کاذب، ظاهری گمراه کننده از روند معاملات و اغوای اشخاص ، معاملات صوری و … منجر به لغو و بازنگری در مفاد آن شد.

براساس این گزارش، محمدعلی دهقان دهنوی طی نامه‌ای به جعفر جمالی معاون حقوقی سازمان بورس اعلام کرد: ابلاغیه تعیین برخی از مصادیق ماده ۱۹ آیین نامه اجرایی قانون بازار اوراق بهادار که مبتنی بر مصوبات قبلی شورای عالی بورس و به منظور تدقیق تعریف مصادیق دستکاری قیمت، مصوب و ابلاغ شده و موجب بروز برخی نگرانی ها در بین فعالان بازار شده که عمدتاً ناظر و عدم تدقیق کافی است و امکان بروز برخورد سلیقه یا ناعادلانه براساس آن را مطرح می‌کنند.

لذا به منظور رفع نگرانی ها و تعیین ابعاد آن و تدقیق بیشتر، مقتضی است اقدامات زیر با مسئولیت جنابعالی انجام شود.

۱. طی ۶۰ روز کاری نظرات فعالان بازار، صاحبنظران و نهادهای مالی به ویژه هلدینگ‌ها، شرکت های سرمایه گذاری، صندوق ها، سبدگردان ها و بازارگردان ها در این خصوص جمع آوری شود. نظرات جمع‌آوری شده در تارنمایی برای کلیه افراد قابل رویت باشد.

۲. ابعاد ابلاغیه، روش های تشخیص، مبنای علمی و الگوی مشابه در کشورهای دیگر با همکاری مرکز پژوهش سازمان تبیین و منتشر شود.

۳. با جمع بندی نظرات، اصلاح لازم در ابلاغیه به نحوی انجام شود که تعاریفی مشخص، عملیاتی و قابل تشخیص توسط معامله‌گران برای هر مصداق دستکاری ارائه شود و امکان تشخیص نادرست و ایراد ظن به معاملات صحیح به حداقل برسد.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

پراپ تریدینگ

کمان