شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۱
کد خبر : 11439

دیدگاه بلندمدت در سرمایه گذاری چه کمکی به سرمایه گذار می‌کند؟

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، اگر منطقه‌ای را به شما معرفی کنند و بگویند با توجه به اطلاعات رانتی در ۱۰ سال آینده قیمت املاک آن ۲۰ برابر می‌شود، آیا حاضر به خرید ملک و سرمایه‌گذاری در آن منطقه هستید؟ اگر اضافه کنند که با کمترین میزان سرمایه هم می‌توانید اقدام به خرید کنید

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، اگر منطقه‌ای را به شما معرفی کنند و بگویند با توجه به اطلاعات رانتی در ۱۰ سال آینده قیمت املاک آن ۲۰ برابر می‌شود، آیا حاضر به خرید ملک و سرمایه‌گذاری در آن منطقه هستید؟ اگر اضافه کنند که با کمترین میزان سرمایه هم می‌توانید اقدام به خرید کنید چطور؟ احتمالا غیر قابل باور خواهد بود اما داستن دیدگاه بلندمدت در سرمایه گذاری آن را باورپذیر خواهد کرد.

با بررسی شواهد تاریخی و سابقه بورس تهران نکات قابل تاملی بدست می‌آید؛ در سال ۸۸ شاخص کل بورس تهران در محدوده تقریبی ۱۲ هزار واحد قرار داشت. پس از گذشت ۱۱ سال و عبور از فراز و نشیب‌های بسیار، این شاخص در محدوده یک میلیون و ۴۰۰ هزار قرار دارد. در بیان ساده‌تر میانگین قیمت کلیه سهام موجود در بازار سرمایه در طول این ۱۱ سال، تقریبا ۱۱۶ برابر شده است؛ افزایشی که هیچ بازار دیگری در این سال‌ها آن را تجربه نکرده است.

مهم‌ترین نکته آن است که در این مدت شاخص مذکور با شیب ثابت و یک‌نواخت حرکت نکرده است. حتی در کوتاه‌مدت، مثلا یک دوره یک ساله شاید کاهش قابل توجهی را تجربه کرده باشد. یعنی ممکن است در کوتاه‌مدت و مقطعی خاص ناامید‌کننده ظاهر شود. در صورتی که در بلندمدت جذابیت سرمایه گذاری در آن بسیار بالا بوده است. در ادامه این مطلب به بیان مزایای داشتن دیدگاه بلندمدت در سرمایه گذاری در بورس می‌پردازیم.

۱- صرفه جویی در زمان

از اصول سرمایه گذاری در بورس تحلیل سهام شرکت‌های مختلف و بررسی‌ صورت‌های مالی آن‌ها است. این عملیات با توجه به شرایط شرکت و داده‌های مختلف ممکن است بسیار وقت‌گیر باشد. در صورتی که با دیدگاه بلندمدت اقدام به سرمایه گذاری کنیم، سهام کمتری را تحلیل می‎‌کنیم و در نتیجه زمان کمتری از ما گرفته می‌شود. همچنین در دیدگاه بلندمدت نیازی به رصد روزانه بازار سرمایه نیست.

۲- کاهش استرس

از مزایای سرمایه گذاری بلندمدت در بورس کاهش استرس و هیجانات ناشی از نوسان روزانه قیمت سهام در بازار سرمایه است. در کوتاه‌مدت قیمت‌ها متغیر هستند و افت و خیز زیادی را تجربه می‌کنند که به تبع آن و مخصوصا با کاهش قیمت، فشار عصبی زیادی را به سرمایه گذاران وارد می‌کند. با دید بلندمدت این نوسانات کمترین تاثیر ممکن را روی سرمایه گذار و سهامدار خواهند داشت.

۳- سوددهی بیشتر

همانطور که در ابتدا نیز به آن اشاره کردیم، دیدگاه بلندمدت در سرمایه گذاری نفع بیشتری را برای ما به دنبال خواهد داشت. هرچند صبر زیادی را می‌طلبد اما با مقایسه بازار سرمایه با دیگر بازارهای مشابه و مشاهده گذشته آن‌ها این اطمینان حاصل می‌شود که سرمایه گذاری بلندمدت بازدهی بالاتری دارد.

۴- توسعه عمومی

حتما پیشرفت اقتصادی و توسعه کشور برای همه ما مهم است. از دیگر نکاتی که در سرمایه گذاری بلندمدت مطرح است، رشد پایدار اقتصاد کشور در نگاه کلان است. افرادی که با قصد مشارکت در یک فعالیت اقتصادی و سهیم شدن در منافع آن وارد بورس می‌شوند، در واقع از سهامداران آن شرکت تلقی می‌شوند. به این ترتیب با تزریق سرمایه به بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌هایی که نقش مهمی در تولید و اقتصاد کشور دارند، موجب رونق آن‌ها شده و گام مهمی را در جهت توسعه ملی طی کرده‌اند.

منبع: اخبار بورس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان