شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۷
کد خبر : 6482

رییس کل بانک مرکزی؛

دولت به دنبال گران کردن ارز برای تامین کسری بودجه نیست

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در برنامه بدون تعارف بخش خبری ۲۰:۳۰ گفت: همین امروز و فردا قیمت ارز را پایین خواهیم آورد و به مردم نشان خواهیم داد که دولت هیچ وقت به دنبال گران کردن ارز برای تامین کسری بودجه نبوده است. دلار ۲۴ هزار تومانی

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در برنامه بدون تعارف بخش خبری ۲۰:۳۰ گفت: همین امروز و فردا قیمت ارز را پایین خواهیم آورد و به مردم نشان خواهیم داد که دولت هیچ وقت به دنبال گران کردن ارز برای تامین کسری بودجه نبوده است.

دلار ۲۴ هزار تومانی غیرواقعی است

همتی تأکید کرد: در مدتی که شاهد نوسان بازار ارز هستیم، اقدامات زیادی انجام شده که در روزهای آینده نتایج آنرا مشاهده می کنیم. به مردم می‌گویم که نرخ ارز این چیزی که می‌بینید نیست و ارز ۲۴ هزار تومانی واقعی نیست.

وی ادامه داد: پس از حوادث آبان ماه ٩٨ سیر صعودی ارز آغاز شد و پس از آن شیوع کرونا باعث آشفتگی سیستم اقتصادی ما گردید و مشکلات زیادی برای تجار به وجود آمد. از آنجا که التهابات بازار ارز را در سال ۹۷ مدیریت کردیم، امسال هم می‌توانیم همان اقدامات را انجام بدهیم‌.

همتی با اشاره به این که نرخ واقعی ارز بسیار پایین تر از قیمت فعلی بازار است گفت: دلار در اقتصاد ما شاخص مهمی است و انشالله سعی ما براین است تا وضعیت دلار را درست می‌کنیم. ابزارهایی بکار می‌بریم تا نرخ ارز را متعادل کند.

وی افزود: تلاش‌های بانک مرکزی برای کنترل ارز به تنهایی کافی نیست و سایر ارگان‌ها از جمله نهادهای نظارتی و امنیتی و قوه قضائیه باید به ما کمک کنند. همچنین، لازم است که گفته شود مساله ارز فقط اقتصادی نیست بلکه ابعاد امنیتی و سیاسی هم دارد.

رئیس کل بانک مرکزی درباره جدیدترین وضعیت حذف صفر از پول ملی گفت که پول‌هایی که به تازگی چاپ کرده‌ایم فعلا چهار صفر در آن‌ها کم‌رنگ درج می‌شود.

رونمایی از ایران چک ١٠٠ هزار تومانی جدید توسط رئیس بانک مرکزی

در ادامه این برنامه رییس کل بانک مرکزی از نمونه ایران چک ١٠٠ هزار تومانی رونمایی کرد. چهار صفر این چک کم رنگ شده است.

۲.۵ میلیارد دلار ارز برگشت

در ادامه رئیس کل بانک مرکزی گفت: معادل ۲۷ میلیارد دلار ارز صادراتی برنگشت و لازم است که گفته شود که ۲۵۰ نفر شخص حقیقی و حقوقی به این دلیل به قوه قضائیه معرفی شده‌اند که نه تنها تولید کننده نبوده‌اند بلکه یک دلار ارز هم برنگردانده‌اند. درحالیکه باقی افرادی که ارزهای خود برنگردانده‌اند، تولیدکننده هستند و میزانی از ارز خود را برگردانند که ما با آن‌ها مدارا می‌کنیم. تاکنون معادل ۲.۵ میلیارد دلار ارز به کشور برگشته که در پی آن، تعداد زیادی کالا از گمرک ترخیص می‌شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 1 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان