شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۳
کد خبر : 46584
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای در نشست فعالان بورس با نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس چه گذشت؟ بسته هستند

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

در نشست فعالان بورس با نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس چه گذشت؟

در نشست فعالان بورس با نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس چه گذشت؟

فعالان بازار سرمایه طی جلسه‌ای با نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به بیان مشکلات و دغدغه‌های خود پیرامون وضعیت بورس پرداختند.

به گزارش شهر بورس، نشست تخصصی فعالان بازار سرمایه و بررسی مشکلات بورس صبح امروز (جمعه) با حضور نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

طی این نشست، فعالان بازار سرمایه به بیان مشکلات و دغدغه‌های خود پیرامون وضعیت بورس پرداختند و حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی برای طرح این دغدغه‌ها در مجلس قول مساعد داد.

صیانت از سرمایه مردم از اوجب واجبات است

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی در این نشست، اظهار داشت: درمورد وضعیت بازار سرمایه جلساتی در مجلس برگزار شده و ثبات در بورس برای ما مهم است. فعالان بازار از اصلاحات ده‌گانه وزارت اقتصاد برای بهبود بورس راضی هستند و اگر این طرح پیاده شود، شاهد بهبود بیشتر وضعیت بازار سرمایه خواهیم بود.

وی افزود: اصل فلسفه و رمز راه اندازی بازار سرمایه حمایت از تولید است و پول‌های خرد موجود در جامعه باید به سمت تولید سرازیر شوند، اما متاسفانه تولید کم‌ترین بهره برداری را از بورس دارد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: صیانت از سرمایه مردم از اوجب واجبات است. مردم با هزاران امید به بازار می‌آیند و این وظیفه حاکمیت است که برنامه ریزی خوبی در این حوزه داشته باشد. سهامداران عمده و حقوقی‌ها در بازار سرمایه نقش اساسی دارند و آنها باید کنترل شوند تا در سقف‌ها دست به فروش نزنند تا در قیمت‌های پایین خریدار باشند.

میرتاج‌الدینی درمورد لایحه بودجه ۱۴۰۱، گفت: رویکردهای بودجه خوب بوده و هدف‌گذاری رشد اقتصادی هشت درصد تعیین شده است که بر روی بازار سرمایه اثر مثبت خواهد گذاشت. از بسته دولت برای حمایت از بازار سرمایه حمایت خواهیم کرد، فعالان بورس از آن راضی هستند. بازار سرمایه باید از ثبات برخوردار باشد.

وی با اشاره به بحث آزادسازی قیمت خودرو، عنوان کرد: انحصار باید از بین برود و ما لا واردات خودرو به صورت مدیریت شده موافق هستیم. این اتفاق باعث می‌شود رقابت به وجود بیایدو هم ناوگان حمل و نقل کشور نیز وضعیت بهتری داشته باشد.

صیانت از سرمایه مردم از اوجب واجبات است - سید محمدرضا میرتاج‌الدینی

مراکز آموزش غیرمجاز سم هستند

نورپرور، مدیر تالار بورس منطقه‌ای آذربایجان شرقی در این جلسه، گفت: بازار سرمایه مانند سه سال پیش نیست که تنها چند میلیون سهامدار داشته باشد و در حال حاضر با توجه به سهام عدالت و حضور مردم، نزدیک ۶۵ میلیون نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این بازار حضور دارند.

وی افزود: حدود ۶۵ میلیون نفر دارای کد بورسی هستند و باید از تجربه فعالان این بازار استفاده کنیم تا تصمیمات تاثیرگذار بر روی بازار، کارشناسی شده باشند. آموزش صحیح نیز باید در دستور کار قرار بگیرد، چون مراکز آموزش غیرمجاز برای این بازار سم هستند.

مراکز آموزش غیرمجاز سم هستند - نورپرور

سهام ارزشمند، ارزان‌تر از آدامس!

در ادامه این نشست شکوری به بیان راهکارهای بهبود بازار سرمایه پرداخت و یادآور شد: دومین موضوع مهم رئیس جمهور در زمان انتخابات موضوع بورس بود، اما تا کنون در عمل چیزی ندیده‌ایم.

وی ادامه داد: ارزش معاملات خرد بازار به صورت روزانه باید به هفت هزار میلیارد تومان برسد اما در صورتی که این اتفاق رخ ندهد وضعیت بازار مدت زمان زیادی به این شکل خواهد بود. در حال حاضر سهام ارزشمند زیادی در بازار داریم که از یک آدامس ارزان‌تر هستند.

این کارشناس اقتصادی عنوان کرد: افراد زیادی در بورس متضرر شدند و همه به ارزهای دیجیتال پناه آورده‌اند و ارز هر روز از کشور خارج می‌شود. اخیرأ شاهد اظهار نظری از مسئولان اقتصادی درباره هدف شاخص بودیم، اعلام یک عدد مشخص برای شاخص کل بورس کار درست نبود. همچنین باید اشاره کنیم که ورود به بازار بدون آموزش جنایت است.

سهام ارزشمند، ارزان‌تر از آدامس! - شکوری

اختلاس در تابلوی بورس

کریم لطفی نیز اظهار داشت: اقتصاد ممکلت در تابلوی بورس مشخص است و هرگونه تحمیل ریسک سیستماتیک به صنعت تولید و دستکاری، بازی در زمین دشمن و نفوذ به حساب می‌آید. دارایی ۸۵ میلیون ایرانی و نسل آینده درگیر این بازار است. اختلاس در تابلوی بورس اتفاق می‌افتد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: دلیل وضعیت کنونی بازار، ناکارآمدی دولت است. دولت قبلی نیز اعتماد و سرمایه مردم را نابود کرد. بحث دیگری که وجود دارد، قیمت‌گذاری دستوری است که غارت ملی به حساب می‌آید. همچنین نرخ خوراک صنایع و قرار گرفتن صندوق‌های بازنشستگی در آستانه فروپاشی دیگر مشکلات موجود هستند. پتروشیمی‌ها و اوره‌سازهای ما در حال نابودی قرار دارند و باید فکری به حال این صنایع کنیم.

اختلاس در تابلوی بورس - کریم لطفی

پیش‌بینی تورم سنگین در ۱۴۰۱

صنوبر در ادامه این نشست تخصصی گفت: متاسفانه لایحه بودجه هیچ‌کدام از دغدغه‌ها را پوشش نمی‌دهد و بیشتر به سمت بحران می‌برد. درآمدهای نفتی دولت نیز خوش‌بینانه در نظر گرفته شده است.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: سیاست‌های پولی و مالی همانند سال‌های گذشته است و بحث اخذ مالیات از مناطق آزاد و اجرای گسترده مالیات بر مواد خام دیگر مشکلات موجود در بودجه به حساب می‌آیند. در شرایط کنونی پیش‌بینی می‌شود ۶ ماهه نخست سال آینده حالت رکورد و ۶ ماهه دوم با تورم سنگین مواجه شویم.

پیش‌بینی تورم سنگین در ۱۴۰۱ - صنوبر

تکرار اتفاقات بورس در ارزهای دیجیتال؟

امیر توپچی‌پور، مدیر مسئول و صاحب امتیاز آژانس خبری تحلیلی شهر بورس با انتقاد از «کم‌لطفی» نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی نسبت به بورس، اظهار داشت: نمایندگان مجلس اگر به دنبال حمایت از بازار سرمایه هستند، الان وقت حمایت از بورس است.

وی افزود: با بسته اقتصادی دولت تحت عنوان مصوبه ۱۰ بندی برای حمایت از بازار سرمایه، بورس به پایداری رسیده، اما مشکلات فقط در ظاهر حل شده است. از مجلس خواهش می‌کنیم پیگیر ۱۰ بند حمایتی از بازار باشد و از ظرفیت‌های صندوق تثبیت بازار که تاکنون به وظایف خود عمل نکرده، بهره ببرد. در شرایط فعلی کشور که قادر به فروش نفت نیستیم، باید صنایع مربوط به فلزات اساسی و پتروشیمی‌ها مورد حمایت قرار گیرند چرا که علاوه بر بحث بورس، رونق این صنایع به اقتصاد کشور کمک می‌کند.

توپچی‌پور یادآور شد: آقای رئیس‌جمهور در زمان انتخابات به تالار بورس رفت، اما الان از افراد دیگر مشورت می‌گیرد. مسئولان اگر مشورت می‌گیرند، باید به افراد سالم رجوع کنند. آقای محسن رضایی به عنوام متولی ارزهای دیجیتال در کشور معرفی شده، اما اگر از افراد اشتباه مشورت بگیرند، داستان بورس در آنجا نیز تکرار خواهد شد.

تمام خواسته‌های فعالان بورس

به گزارش شهر بورس، تشکیل کانون سهامداران خرد و حجم دامنه نوسان از دیگر دغدغه‌های فعالان بازار سرمایه بود که در این نشست مطرح شد و همچنین فعالان بازار سرمایه در این جلسه نسبت به انتشار پیش‌نویس قانون بازار اوراق بهادار تهران معترض شده و خواستار جلوگیری از وضع چنین قوانینی توسط سازمان بورس در راستای تضعیف بازار شدند.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان