شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۰
کد خبر : 77834

خواب میراث فرهنگی در تعطیلات نوروزی؛ متولی گردشگری شهر کیست؟

خواب میراث فرهنگی در تعطیلات نوروزی؛ متولی گردشگری شهر کیست؟
اماکن گردشگری و تاریخی تبریز، موجب شده است امسال این کهن شهر میزبان گردشگران بیشتری نسبت به سال های قبل باشد.

به گزارش شهر بورس، اگرچه فصل گردشگری تبریز را تابستان معرفی می‌کنند، ولی گردشگران نوروزی تبریز امسال به مراتب بیش از سال‌های گذشته است. پایان اپیدمی کرونا، طبیعت بهاری تبریز و از همه مهمتر، اماکن گردشگری و تاریخی تبریز، موجب شده است امسال این کهن‌شهر میزبان گردشگران بیشتری نسبت به سال های قبل باشد.

شهرداری تبریز در غیاب نهادهای متولی گردشگری در شهر، اقدام به تولید کلیپ‌های معرفی اماکن گردشگری کرده و در کنار آن نورپردازی و نصب المان‌های ویژه نوروزی به ویژه در ورودی شهر حال و هوای نوروز به تبریز داده است. اقدامی که بیش از سال‌های گذشته چشمگیر بوده.

ساماندهی و آماده‌سازی اماکن تاریخی تحت پوشش شهرداری تبریز برای گردشگران نوروزی تبریز، اقدام مؤثر دیگر مدیریت شهری است که بخش اعظم از بار گردشگری شهر را بر دوش کشیده است.


زمستان پربار پالایش نفت تبریز


کار به جایی رسیده رسانه‌های شهر دلیل تعطیلی بازار تاریخی تبریز را از مسئولان گردشگری شهرداری تبریز پرس و جو می‌کنند که به نظر می‌رسد بازار تبریز ایالت مستقل و خودمختاری است که به هیچ نهادی پاسخگو نیست.

نه میراث فرهنگی و نه هیئت امنای بازار تبریز علاقه‌ای به پاسخگویی در این زمینه ندارند و گردشگران نوروزی تبریز با درهای بسته بازار تاریخی مواجه شده‌اند.

گویا مسئولان گردشگری تبریز و اداره کل میراث فرهنگی هنوز از خواب زمستانی بیدار نشده‌اند و یا اعتقادی به حضور گردشگران نوروزی در تبریز ندارند.

 

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 3 =

پراپ تریدینگ

کمان