فارابی
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۸:۰۱
کد خبر : 83093

خرید کدام سکه سود بیشتری دارد؟

خرید کدام سکه سود بیشتری دارد؟
در روزهای اخیر وضعیت بازار طلا و سکه نوسانات زیادی داشته و بسیاری از خریداران نگران سرمایه خود هستند. خرید کدام سکه سود بیشتری دارد؟

به گزارش شهر بورس، تفاوت سکه امامی و بهار آزادی امروز شنبه ۱۳ خرداد به سه میلیون تومان رسید.

فرق سکه امامی و تمام‌بهار آزادی امروز شنبه ۱۳ خرداد به حدود سه میلیون تومان رسید. صراف‌ها و طلافروش‌ها عصر امروز هر قطعه سکه امامی را معادل ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان فروختند و بابت تکفروشی سکه تمام‌بهار آزادی ۲۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان دریافت کردند.

بانک آینده

نمودار سکه امامی و بهار آزادی نشان می‌دهد قیمت آن‌ها از ابتدای سال حدود ۱.۵ درصد و درمقایسه با یک ماه قبل حدود ۱۰ درصد آب رفته و از این نظر شرایطشان تقریبا یکسان بوده، اما در بازه شش‌ماهه و یکساله بازدهی سکه امامی از تمام‌سکه بهار آزادی بیشتر بوده است.

البته رفت‌وبرگشت‌های محدود قیمت‌ها درجریان معاملات امروز را می‌توانیم در ادامه روند کسل‌کننده این روزهای بازار بدانیم. طوریکه اگر به‌ابتدای سال فلش‌بک بزنیم خریداران سکه امامی و سکه تمام‌بهار آزادی تقریبا بازدهی صفر درصدی را تجربه کردند، اما اگر بازه‌های شش‌ماهه و یکساله را ملاک قرار بدهیم، اوضاع متفاوت است. براساس بررسی‌های کارشناسان، بازدهی سکه امامی در بازه‌های شش‌ماهه و یکساله به‌ترتیب ۱۱۱ و ۱۴۱ درصد بوده و این دوتا عدد برای سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم به‌ترتیب ۱۰۱ و ۱۲۵ درصد محاسبه می‌شود.


قیمت طلا و سکه امروز 13 خرداد 1402


قیمت سکه امامی در روزهای اخیر

صبح امروز طلافروش‌ها و صراف‌ها هر قطعه سکه امامی را معادل۳۰ میلیون و ۳۰۱ هزار تومان می‌فروختند. حالا اگر به ابتدای سال فلش‌بک بزنیم، متوجه رشد تقریبا یک درصدی قیمت سکه امامی می‌شویم. روز ششم فروردین امسال که بازار ارز و طلا سروشکل رسمی به‌خودش گرفت، نرخ فروش سکه امامی ۳۱ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان بود و حالا در حدفاصل تقریبا یک ماهی که از معاملات امسال گذشته، ۳۷۵ هزار تومان به قیمت سکه امامی اضافه شده است. حالا که بازدهی سکه امامی از ابتدای سال حدود یک درصد بوده، فکر می‌کنید این عدد در بازه شش‌ماهه و یکساله دقیقا چقدر است؟

قیمت سکه امامی امروز درحالی از نیمه کانال ۳۰ میلیون عبور کرد که شش ماه قبل یعنی روز چهارم آبان ۱۴۰۱ آن را کمتر از ۱۵ میلیون می‌فروختند. آن روز قیمت سکه امامی ۱۴ میلیون و ۹۷۹ هزار تومان به‌ثبت رسید تا الان شاهد بازدهی ۱۱۱ درصدی ظرف شش ماه باشیم. یعنی در این مدت چیزی نزدیک ۱۶ میلیون و ۷۵۶ هزار تومان به قیمت سکه امامی اضافه شده درحالی که خود سکه امامی را شش ماه قبل کمتر از این رقم معامله می‌کردند.

درقیاس با پارسال هم میزان بازدهی سکه امامی دقیقا ۱۴۱ درصد محاسبه می‌شود. چون روز چهارم اردیبهشت پارسال خرید سکه امامی ۱۳ میلیون و ۱۵۹ هزار تومان آب می‌خورد و در ۱۲ ماه قبلی ۱۸ میلیون و ۵۷۶ هزار تومان به قیمت سکه امامی اضافه شده است.

میزان سود در خرید سکه تمام بهار آزادی

سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم امروز کارش را از جایگاه ۲۷ میلیون تومان آغاز کرد. در ادامه خریدوفروش‌های امروز و تا ظهر قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم پیشروی کرد و موفق به عبور از مرز ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد.

نهایتا زمان نگارش این مطلب سکه تمام‌بهار آزادی را معادل ۲۷ میلیون و ۱۸۲ هزار تومان می‌فروختند که به‌معنی بازدهی منفی آن درمقایسه با ابتدای سال است. چون در اولین روز معاملاتی امسال خرید سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۲۸ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان هزینه داشت و باوجود رشد قیمتی که امروز سکه تمام‌بهار آزادی داشته، بازدهی آن در سال جدید منفی ۰.۰۰۵ درصد محاسبه می‌شود. اما سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم در بازه‌های شش‌ماهه و یکساله به‌ترتیب موفق به ثبت بازدهی ۱۰۱ و ۱۲۵ درصدی شده است.

قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم هفت ماه قبل یعنی روز چهارم آبان پارسال ۱۴ میلیون و ۱۹۱ هزار تومان بود. از آن زمان تا امروز، ۱۴ میلیون و ۴۰۹ هزار تومان به قیمت سکه تمام‌بهار آزادی اضافه شده تا آن‌هایی که در این مدت به‌قصد سرمایه‌گذاری سراغ خرید سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم رفتند، به بازدهی ۱۰۱ درصدی برسند. حالا نسبت به پارسال که سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۷۰۹ هزار تومان ارزش داشت، قیمت آن ۱۵ میلیون و ۸۹۴ هزار تومان که معادل ۱۲۵ درصد است، اضافه شده. به‌این ترتیب در این مقطع زمانی بازدهی ماهانه، شش‌ماهه و یکساله سکه امامی از سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم بیشتر است و دلیل را می‌توانیم به تقاضای بیشتری که برای سکه امامی وجود دارد، ربط بدهیم.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 3 =

پراپ تریدینگ

کمان