شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
کد خبر : 12933

جو مثبت بورس تا کجا ادامه دارد؟

به گزارش شهر بورس، اگرچه روز اول معاملاتی این هفته با روند نزولی چشم‌گیری همراه بود اما در جریان معاملات دیروز و امروز شاخص کل روندی صعودی پیدا کرد و در جریان معاملات این دو روز بیش از ۵ درصد رشد کرد. شاخص کل در جریان معاملات امروز به یک میلیون و ۱۹۴ هزار واحد

به گزارش شهر بورس، اگرچه روز اول معاملاتی این هفته با روند نزولی چشم‌گیری همراه بود اما در جریان معاملات دیروز و امروز شاخص کل روندی صعودی پیدا کرد و در جریان معاملات این دو روز بیش از ۵ درصد رشد کرد.

شاخص کل در جریان معاملات امروز به یک میلیون و ۱۹۴ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن نیز در جریان معاملات امروز روندی مثبت دارد.

تصمیم سازمان بورس در رابطه با کم کردن دامنه نوسان منفی از ۵ درصد به ۲ درصد باعث شد تا جو مثبتی برای بازار سهام ایجاد شود و همچنین برخی از کارشناسان عقیده دارند با نزدیک شدن به دهه فجر بازار سهام جو مثبتی خواهد داشت.

همچنین یک کارشناس در رابطه با تاثیر تغییر دامنه نوسان گفت:  این تصمیم می‌تواند مسکنی به بازار سهام باشد تا جو بی‌اعتماد و ترس موجود در بازار سهام کمی آرام بگیرد و به نوعی دربردارند این پیام است که می‌خواهد جلوی ریزش بورس را بگیرند. به نظرم این تصمیم می‌تواند بر بازار سهام تاثیر بگذارد اما نباید انتظار رشد شارپی را برای بازار سهام داشت.

شاخص کل بازار سهام به پایین‌ترین سطح خود رسیده بود اما در جریان معاملات یک‌شنبه تصمیم کم کردن دامنه نوسان منفی و توقف فروش سهم از سمت بازارگردان‌ها باعث روند صعودی بورس شد.

از طرفی بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند ادامه معاملات این هفته از بازار سهام با جو مثبت همراه است.

اما محمد خبری‌زاد کارشناس بازار سرمایه در رابطه با نیاز بورس گفت: بورس به شدت تشنه پول است و اگر در جریان معاملات شنبه و یک‌شنبه پول به بازار سهام وارد نشود روند صعودی بورس تداوم نخواهد داشت.

اما به نظر می‌رسد شاخص هم‌وزن در حال عقبگرد است.

منبع: تجارت‌نیوز

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان