شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰
کد خبر : 50488

جزئیات کمبود خوابگاه در کشور

جزئیات کمبود خوابگاه در کشور
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همزمان با بازگشایی دانشگاه ها پس از حدود دو سال، از کمبود خوابگاه در کشور خبر داده است.

به گزارش شهر بورس، با فروکش کردن نسبی بیماری کرونا در کشور دانشگاه های مختلف نیز کلاس های خود را به صورت حضوری برگزار می‌کنند. این در حالی است که وزیر علوم به تازگی از کمبود خوابگاه در کشور خبر داده، اما جزئیات کمبود خوابگاه در کشور چیست؟

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دیدار جمعی از خیرین آموزش عالی گفت: چه در گذشته و چه زمان معاصر اقدامات زیادی توسط خیّرین برای رشد آموزش عالی صورت گرفته است که ساخت خوابگاه دانشجویی و مجتمع های آموزشی تنها بخشی از این اقدامات است.

وزیر علوم تأکید کرد: در کنار استمرار فعالیت‌های گذشته، خیّرین می‌توانند با ورود به بحث بورسیه کردن دانشجویان مستعد در رشته‌های مورد نیاز جامعه، دانشجویان شاخص علوم پایه و علوم انسانی، تجهیز آزمایشگاه‌ها و به ویژه حمایت از نخبگان شاغل در شرکت‌های دانش‌بنیان شکل جدیدی به اقدامات نیک خود ببخشند.

جزئیات کمبود خوابگاه در کشور چیست؟

زلفی‌گل ادامه داد: گاهی مشاهده می‌کنیم دانشجویان شاخص و المپیادی رشته‌های علوم پایه به خاطر بازار کار از علاقه خود صرف‌نظر کرده و در رشته دیگری غیر از رشته قبلی ادامه تحصیل می‌دهند که بورسیه کردن این دانشجویان کمک بزرگی به رشد علمی این رشته‌ها است.


بیشتر بخوانید:حداقل دستمزد روزانه چقدر است؟


وی تأکید کرد: با سرمایه‌گذاری خیّرین، نخبگان و مخترعان فعال در حوزه پژوهش و فناوری می‌توانند ایده‌های علمی خود را به یک دانش فنی یا محصول مورد نیاز جامعه تبدیل کنند که در این صورت هم شاهد رشد فناوری در کشور خواهیم بود و هم زمینه فعالیت تعدادی از جوانان کشور فراهم خواهد شد.

خیرین خوابگاه می‌سازند؟

زلفی‌گل با اشاره به اینکه هنوز هم در کشور با کمبود خوابگاه مواجه هستیم گفت: در برخی دانشگاه‌های شهرستانی، امکانات خوابگاهی وجود ندارد و همه خوابگاه‌ها استیجاری هستند. صندوق رفاه دانشجویان از پروژه‌های خیّرین در این حوزه استقبال و حمایت می‌کند و بسترهای خوبی برای همکاری فراهم کرده است.

وی با تأکید بر اینکه اقدامات خیّرین علاوه بر رفع نیاز جامعه، یک سنت ارزشمند اسلامی است گفت: مستندسازی این اقدامات برای ترویج به عنوان یک فرهنگ فاخر و همچنین حفظ آن به عنوان یک میراث معنوی، ضروری است.

وزیر علوم در این نشست از اقدام علیرضا قاسمی فرزاد، استاندار همدان که چند بلوک ساختمانی در اختیار استانداری را با ظرفیت ۴۰۰ دانشجو بابت استفاده خوابگاهی به دانشگاه صنعتی همدان واگذار کرده بود، تجلیل کرد.

زلفی‌گل با اهدای لوح سپاس که به امضای وی و وزیر کشور رسیده بود از این اقدام ارزشمند استاندار قدردانی کرد.

استاندار همدان نیز در این نشست گفت: بزرگترین سرمایه کشور جوانان است و بزرگترین گنجینه خانوده‌ها نیز فرزندان هستند و برای ما به عنوان دولت خدمتگزار مردم، هرگونه حمایت از جوانان یک تکلیف و در حین حال افتخار است.

وی افزود: موضوع اسکان دانشجویان غیربومی در خوابگاه‌های تحت نظر دانشگاه یک ضرورت است و پراکندگی دانشجویان در سطح شهر و اسکان در فضاهای غیرآموزشی آسیب‌هایی را به دنبال دارد.

منبع: ایسنا

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 3 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان