شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۷:۵۲
کد خبر : 75782

جزئیات جدید برای متقاضیان خودروهای وارداتی

جزئیات جدید برای متقاضیان خودروهای وارداتی
امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت در یک برنامه تلویزیونی در خصوص ثبت نام برای خرید خودروهای وارداتی جزئیات جدیدی را برای متقاضیان اعلام کرد.

به گزارش شهر بورس، متقاضیان خرید خودروهای وارداتی در حالی باید مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان را در حساب خود در بانک‌ها مسدود کنند که بنا به گفته سخنگوی وزارت صنعت، بانک‌ها بابت این پول مسدود شده باید به متقاضیان سود کوتاه‌مدت پرداخت کنند.

امید قالیباف در یک برنامه تلویزیونی در این خصوص اعلام کرد: برای ثبت درخواست خودروهای وارداتی متقاضیان می‌توانند مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان را از طریق ۲۲ بانک به عنوان رقم مسدودی واریز کنند.

وی عنوان کرد: بانک‌های طرف قرارداد شامل بانک اقتصاد نوین، آینده، پارسیان، پست بانک، بانک تجارت، توسعه و تعاون، بانک دی، رسالت، رفاه کارگران، سپه، سرمایه، سینا، بانک شهر، بانک صادرات، صنعت و معدن، کشاورزی، مسکن، کارآفرین، ملت، ملی، اعتباری ملل و قرض الحسنه مهر ایرانیان هستند.

بنا به این گزارش، متقاضیان خودروهای وارداتی از شنبه ۶ اسفندماه به مدت یک هفته فرصت دارند به سامانه یکپارچه تخصیص خودروهای وارداتی به آدرس saleauto.ir مراجعه و پیش‌ثبت‌نام خود را انجام دهند.

پیش‌شرط ثبت‌نام سامانه، موجودی حساب بانکی متقاضی است که به طور علی‌الحساب ۵۰۰ میلیون تومان تعیین شده است. بر این اساس متقاضیان خرید خودروهای وارداتی باید قبل از ثبت‌نام در سامانه، با مراجعه به شعب بانک‌های منتخب، فرم مسدودی ۵۰۰ میلیون تومان برای خرید خودروهای خارجی را پر کنند. این پول درحساب شخصی متقاضی باقی می‌ماند و مسدود می‌شود.


بیشتربخوانید: ثبت نام آسان خودروهای وارداتی با حساب وکالتی بانک تجارت


فرآیند عرضه خودروهای وارداتی شامل ۳ مرحله است: در مرحله اول ثبت‌نام خودرو انجام و پس از آن یک فهرست نوبت‌دهی منتشر می‌شود. در مرحله دوم واردکننده نسبت به عرضه خودرو اقدام و افراد مطابق با نوبت خود می‌توانند نسبت به خرید اقدام کنند. در مرحله سوم با ارسال دعوت‌نامه توسط واردکنندگان، خودرو تحویل خریداران می‌شود.

اما در حالی ثبت نام برای فروش خودروهای وارداتی از دیروز آغاز شده که مشخص نبودن نوع خودرو و زمان تحویل، محل انتقاد صاحب نظران خودرویی است. این در شرایطی است که تعداد خودروهایی که عرضه خواهد شد، گفته شده براساس تعداد ثبت‌نام‌هایی که صورت خواهد گرفت، تصمیم‌گیری می‌شود، اما بنا به گفته مدیر طرح واردات خودرو وزارت صمت، حداقل فروش ۱۰۰ هزار خودرو در یک بازه شش ماهه دیده شده است.

مهدی ضیغمی اعلام کرده است: متقاضیان بایستی مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان را در حساب وکالتی خود مسدود کنند تا زمانی که حق تقدم مشخص شود و طبق نوبتی که مشخص شده است، بر اساس خودروهایی که عرضه و ثبت‌نام می‌شود، مبلغ اولیه را تکمیل وجه و واریز می‌کنند.

این مقام مسوول در رابطه با مدت زمانی که بایستی این 500 میلیون تومان در حساب شخص مسدود بماند، متذکر شدهاست: افراد می‌توانند هر زمان که بخواهند پول خود را خارج کنند، اما در صورت برداشت، از نوبت هم خارج خواهند شد. تا زمانی که عرضه‌ها مشخص شود، بایستی مبلغ مسدود باشد و در زمان ثبت‌نام شرکت‌ها و خودروهایی که حاضر هستند، اعلام می‌شود.

منبع: خبرآنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه + سه =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان