شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
کد خبر : 69879

جزئیات جدید از نحوه دریافت ربع سکه های بورسی

جزئیات جدید از نحوه دریافت ربع سکه های بورسی
پس از عرضه خودرو، این روزها بورس کالا شاهد عرضه و معاملات ربع سکه بهار آزادی است. اما نحوه دریافت ربع سکه های بورسی چگونه است؟

به گزارش شهر بورس، هزار قطعه ربع سکه بهار آزادی در قالب گواهی سپرده کالایی روز شنبه ۲۴ دی ماه ۱۴۰۱ برای اولین بار در بورس کالای ایران عرضه شد و خریداران در عرضه اول آن را به صورت حراج تک‌نرخی معامله کردند. در این راستا، جزئیات جدید از نحوه دریافت ربع سکه های بورسی اعلام شد.

معامله ربع سکه در بستر بورس کالا نیاز به دریافت کد معاملاتی بورس کالا ندارد و همه سرمایه‌گذاران با استفاده از کد معاملاتی بازار سهام می‌توانند از بورس کالا ربع سکه بخرند.

همه افراد حقیقی بالای ۱۸ سال می‌توانند در بورس کالا حداقل یک قطعه و حداکثر پنج قطعه ربع سکه بخرند. بنابراین سرمایه‌گذاران باید سفارش خرید ربع سکه را به صورت مضربی از ۱۰۰ وارد کنند. معاملات نماد گواهی سپرده کالایی ربع سکه تنها مختص معامله‌گران حقیقی در بازار سرمایه است.

معاملات ربع سکه در بورس کالا، بازار ثانویه ندارد. بنابراین خریداران ملزم به دریافت فیزیکی ربع سکه‌های خریداری شده از خزانه بانک‌های عامل هستند. عرضه ربع سکه در بورس از روز شنبه تا چهارشنبه و با سازوکار حراج تک قیمتی (ثبت سفارش) انجام می‌شود.

همچنین متقاضیان می‌توانند با استفاده از سامانه‌ آنلاین کارگزاری آگاه از بورس کالا ربع سکه بخرید. برای انجام این معامله لازم است پس از ورود به سامانه، مبلغ مورد نظر برای ثبت سفارش ربع سکه به حساب معاملاتی شخص واریز شود.


بیشتربخوانید: چه تعداد ربع سکه در بورس فروخته شد؟


نحوه تحویل ربع سکه های بورسی

هر خریدار گواهی سپرده کالایی می‌تواند شخصا برای دریافت ربع سکه به خزانه معرفی‌شده مراجعه کند یا پس از کامل کردن «فرم وکالت‌نامه» اعلامی از سوی خزانه بانک رفاه کارگران برای تحویل ربع سکه بهار آزادی به فرد دیگری برای دریافت آن وکالت دهد.

پیش از مراجعه به خزانه بانک رفاه باید از سامانه نوبت‌دهی دریافت ربع سکه به نشانی coin.refah-bank.ir/Membership/login نوبت بگیرید و در تاریخ اعلام شده به همراه مدارک احراز هویت و وکالت‌نامه (در صورت مراجعه شخص دیگری) به خزانه بانک رفاه کارگران به نشانی تهران، خیابان ولیعصر (عج)، نرسیده به میدان ونک، جنب ساختمان مرکزی بانک رفاه کارگران، پلاک ۲۵۴۸ مراجعه کنند.

خزانه‌داری بانک رفاه در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت هشت و 30 دقیقه تا 13 و 30 دقیقه و در روزهای پنج‌شنبه از ساعت هشت و 30 دقیقه تا 12 بعد از ظهر ربع سکه‌های معامله‌شده در بورس کالا را به خریداران تحویل می‌دهد.

خریداران در زمان تحویل سکه از خزانه‌داری، لازم است هزینه انبارداری و مالیات بر ارزش افزوده انبارداری (به مبلغ ۱۰۹۰ ریال به ازای هر قطعه ربع سکه) در هر روز را پرداخت کنند.

منبع: تجارت نیوز

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست − سه =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان