شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۸:۰۰
کد خبر : 82741

جانجا در آستانه آغاز عملیات معدن‌کاری

جانجا در آستانه آغاز عملیات معدن‌کاری
معاون امور معادن و صنایع معدنی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، در خصوص پروژه پیشران معدن مس و طلای جانجا توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش شهر بورس به نقل از روابط‌عمومی «ومعادن»، امین صفری، معاون امور معادن و صنایع معدنی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، در خصوص پروژه پیشران معدن مس و طلای جانجا بیان کرد: مطالعات و برنامه‌ریزی‌ها برای این پروژه انجام شده و طراحی‌ها در بخش معدن به اتمام رسیده است؛ گرچه اکتشافات و عملیات حفاری همچنان ادامه دارد.

او تاکید کرد: علت اینکه سال گذشته را به مطالعات اختصاص دادیم برای پیشبرد اصولی و حرفه‌ای پروژه، با توجه به پیچیدگی‌ها و عیار پایین معدن جانجا بود تا بتوانیم یک کارخانه با اسکیل مناسب و شرایط فنی بهینه احداث کنیم.

صفری ادامه داد: متناسب با طراحی‌های صورت‌گرفته، ماشین‌آلات وارد معدن شده و تجهیز کارگاه در حال انجام است؛ تاکنون ده تراک وارد معدن شده که تعداد آن افزایش خواهد یافت.
معاون امور معادن و صنایع معدنی شرکت «ومعادن» خاطرنشان کرد: به زودی در این معدن عملیات باطله‌برداری و استخراج مواد معدنی اکسیدی مس آغاز می‌شود.

صفری افزود: طبق برنامه‌ریزی، در مرحله اول با توجه به ماشین‌آلات حاضر در معدن اقدامات لازم برای ساخت هیپ صورت گرفته و عملیات هیپ‌لیچینگ برای استحصال مس انجام می‌شود.
وی بیان کرد: در ادامه، کارشناسان مجموعه، مطالعات و آزمایش‌های لازم جهت فرآوری ماده معدنی مس و طلا را انجام خواهند داد تا با توجه به نتیجه آن، طراحی‌های اولیه مورد نیاز صورت گیرد.


انتشار آخرین گزارش ماهانه شرکت ومعادن


صفری اضافه کرد: همزمان با انجام مطالعات فرآوری، مناقصه انتخاب پیمانکار EPC برای احداث کارخانه فلوتاسیون مس جانجا انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: به زودی عملیات معدنکاری آغاز خواهد شد و به موازات آن ثبت سفارش برای واردات تجهیزاتی که ساخت داخل ندارند، انجام می‌شود؛ با توجه به این که واردات این تجهیزات شرایط و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد، در راستای رعایت بخشنامه‌های متعددی که در این خصوص صادر شده است، برای پیشبرد به موقع پروژه در حال انجام اقدامات لازم هستیم.

امین صفری با اشاره به افزایش سرمایه ۲ هزار میلیارد تومانی جانجا، افزود: با توجه به این افزایش سرمایه، مشکلی در تأمین سرمایه نخواهیم داشت.

معاون امور معادن و صنایع معدنی شرکت «ومعادن» در پایان بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود که اشتغال‌زایی مناسبی در سطح منطقه رقم خواهد خورد؛ بدین منظور دوره‌های آموزشی مناسب همچون اپراتوری ماشین‌آلات برای متقاضیان برگزار می‌شود و نهایت تلاش ما این است که کارشناسان و متخصصان ساکن در شهرهای اطراف معدن جانجا در اولویت گزینش باشند.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × دو =

پراپ تریدینگ

کمان