شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
کد خبر : 68899

میلاد منشی‌پور در گفت‌وگو با شهر بورس خبر داد:

تپسی در مسیر تبدیل شدن به هلدینگ دیجیتال/ وارد کسب‌وکارهای جدید می‌شویم + فیلم

تپسی در مسیر تبدیل شدن به هلدینگ دیجیتال/ وارد کسب‌وکارهای جدید می‌شویم + فیلم
مدیرعامل تپسی از تلاش این استارتاپ برای تبدیل شدن به یک هلدینگ دیجیتال خبر داده؛ منشی‌پور گفته است «وارد کسب‌وکارهای جدید می‌شویم»

شهر بورس – سید محمدحسین هاشمی: میلاد منشی پور مدیرعامل تپسی، در گفت‌و‌گو با شهر بورس در رابطه با ورود تپسی به بازار سرمایه به عنوان اولین استارتاپ اظهار داشت: برای پذیرش و ورود تپسی به بازار سرمایه یک پروسه دو سال و خورده‌ای طی شد. واقعیت این است که وقتی همه دنیا را نگاه می‌کنیم ارزشمندترین شرکت‎ها اینترنت محور هستند و در مقایسه‌ سال 2000 با سال جاری جنس شرکت‌ها از شرکت‌های نفتی، بانکی و صنعتی تغییر کرده و شرکت‌هایی که پلتفرمی و اینترنتی هستند، بخش بزرگ این حوزه را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: جای اینگونه شرکت‌ها در بازار سرمایه کشور برای افزایش عمق و تنوع بازار خالی است و برای توسعه شرکت‌های پلتفرمی نیاز به تامین مالی و تامین سرمایه به روش‌های مختلف داریم. ما در تپسی و شرکت‌های مشابه، در کسب وکاری هستیم که سرمایه گذاری می‌کنیم تا عادت‌های مردم را به عادت‌های جدید تغییر دهیم.


بیشتر بخوانید: افزایش نقدشوندگی تپسی با عرضه به عموم سهامداران


مدیرعامل تپسی افزود: همان طور که در 5-6 سال گذشته مردم به وسیله اتوبوس و آژانس و تاکسی خطی جابه‌جا می‌شدند اما اگر امروز اقدام به حذف اپلیکیشن‌هایی نظیر تپسی کنیم خواهیم دید عادات مردم تغییر کرده است و نمی‌توانند همانند 5-6 سال قبل باشند. این همان دارایی نامشهود علاوه بر دانش، فناوری و نرم افزار است که از دیدگاه من و جهان بسیار ماندگار تر از ماشین آلات و دارایی‎های مشهود است.

منشی پور گفت: در مسیری که با همکاری شرکت فرابورس آمدیم ادبیات جدیدی ایجاد کردیم. طبیعتاً مانند هر صنعت جدید مسیر سختی داشتیم. امیدها، نگرانی‌ها و پرسش‌های بسیاری وجود داشت و برای آن باید پروسه و مسیرهای جدیدی ایجاد می‌شد که مهم‌ترین آن ایجاد یک استاندار جدید بود.

در ابتدای داستان هستیم

مدیرعامل تپسی با اشاره به مسیر ورود این شرکت به بازار سرمایه، خاطرنشان کرد: مسیر دو سال و خورده‌ای به اینجا رسید که قسمت اول عرضه ما در 24 خرداد انجام شد و 5 درصد به صندوق‌ها با Market cap 1100 عرضه و نماد بسته شد. در ادامه، مبنای کشف قیمت برای افزایش سرمایه شد.

وی به تشریح مشکلات ایجاد شده در این مسیر پرداخت و عنوان کرد: بخشی از مسیر بسترسازی در همین حیطه بود. از روز اول با هر کسی در سازمان بورس، فرابورس یا کارشناسان حرف می‌زدیم، متوجه وجود دارایی معناداری می‌شدند ولی حسابداری آن جدید بود و بیان آن نیاز به استانداردهای جدیدی داشت.

مدیرعامل تپسی تصریح کرد: پس از ایجاد آن، صورت‌های مالی برای هیئت پذیرش و کارشناسان معنادار شد و بحث‌های معمول از این جنس که امید نامه چیست و چگونه مفاد آن آینده را پیش‌بینی می‌کند، چگونه رشد و رقابت می‌کنیم و وارد چه کسب و کارهای جدیدی می‌شویم شکل گرفت. طبیعی است که تمام این بحث‌های پیچیده برای صنعت جدید به وجود بیاید.

منشی پور در راستای برنامه‌های توسعه شرکت اذعان کرد: نگاه ما اینگونه است که ورود به بازار سرمایه علی‌رغم پروسه طولانی، شروع یک مسیر جدید است. هدف ما از ورود به این بازار اتصال به بدنه رسمی اقتصاد بود و به دنبال این بودیم که از امکاناتی که برای تامین مالی و تامین سرمایه وجود دارد، نه لزوما از محل عرضه سهام، استفاده کنیم. برنامه ما یک برنامه توسعه سریع در رابطه با تپسی و این صنعت است. ما اکنون ابتدای داستان را می‌بینیم.

تپسی در مسیر تبدیل شدن به هلدینگ دیجیتال

تپسی در مسیر تبدیل شدن به هلدینگ دیجیتال

وی افزود: سهم شرکت‌های مشابه ما در کل اقتصاد 5 درصد است که به راحتی می‌تواند به 10-15 درصد که میزان متوسطی است برسد. تپسی در مسیر هلدینگ دیجیتال شدن قرار دارد و وارد کسب و کارهای جدید خواهیم شد. ما در تپسی در راند‌های مختلف سرمایه گذاری که قبل از ورود به بازار بورس به چند روش خصوصی سرمایه گذاری انجام شد، هر قولی که دادیم محقق شد و با بودجه کمتر یا در زمان کمتر به اهدافمان از جنس اهداف عملیاتی، سود و فروش و … رسیدیم.

منشی پور در رابطه با سود تحقق یافته شرکت ادعا داشت: خوشبختانه در ابتدای ورود به بازار سرمایه همین اتفاق افتاد و بودجه ای که به‌طور عمومی در ابتدای سال اعلام کردیم در 6 ماه محقق شد که مساوی یکسال گذشته است.

مدیرعامل تپسی ادامه داد: در شش ماهه اول سال گذشته حدود یک میلیارد سود داشتیم که این مقدار در شش ماهه نخست سال جاری به 20 میلیارد تبدیل شد. سود ما در کل سال گذشته 19 میلیارد بود. دقیقا منطبق بر برنامه پیش رفتیم و هدف‌مان این است تا انتهای سال به فروش 680 میلیاردی برسیم که بیش از 2 و نیم برابر سال گذشته و سود دو برابری نسبت به مقدار سودی که تا کنون به آن رسیده ایم، خواهد بود.


بیشتر بخوانید: رکوردشکنی تپسی در فروش آذرماه


منتظر Super app تپسی باشید

وی ادامه داد: گسترش آینده تپسی به این موارد محدود نمی‌شود و این بخشی است که در امید نامه مشخص کردیم و بارها با عدد و رقم دقیق راجب آن حرف زدیم. ولی واقعیت این است که ما در طول 2 سال آینده وارد کسب و کارهای جدید خواهیم شد.

مدیرعامل تپسی ادامه داد: Super app ما به‌زودی لانچ خواهد شد و یک بیزینس جدید به نام تپسی پک افشا کردیم و بر روی 20-30 هزار یوزر بصورت آزمایشی لانچ شده و با شروع برنامه ویژه به طور کامل لانچ خواهد شد. کار حمل بسته را با قیمتی 40 درصد پایین‌تر از کسب و کارهای دیگر انجام خواهد داد. در واقع تپسی پک، مخصوص حمل بسته به صورت زمان بندی شده و ارزان تر است.

منشی پور ادامه فعالیت تپسی را این گونه تشریح کرد: ما بسیار امیدواریم و این مسیر را مسیری می‌بینیم که احتمالا تپسی در حالت تاکسی اینترنتی 20 درصد از کل تپسی خواهد بود و وارد حوزه‌های جدیدی خواهیم شد و توسعه خواهیم یافت. ارائه سرویس خوب به مردم و ارائه خدماتی در راستای حل کردن مشکلی از مشکلات حاضر را که کسب و کارهای سنتی قادر به پاسخگویی آن نیستند، برنامه تپسی است و به دنبال آن توسعه عملیاتی شرکت را شاهد خواهیم بود.

مدیرعامل تپسی در پایان سخنانش برای خطاب به کسب و کارهای جدید که در آستانه ورود به این بازار هستند، گفت: ما در نگرش خود راسخ بودیم و محکم و استوار پیش رفتیم و تا کنون تجربه بدی نداشتیم و می‌دانیم که قرار گرفتن به عنوان اولین صنعت در این بازار سخت خواهد بود اما به بقیه کسب و کارها توصیه می‌کنیم وارد این محیط شوند.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − 14 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان