شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۵:۰۵
کد خبر : 61435

آموزشی/

توکن چیست و چه کاربردی دارد؟

توکن چیست و چه کاربردی دارد؟
توکن نوعی از دارایی های دیجیتال است که به عنوان نمادی برای نمایش امور مالی غیر متمرکز، انواع NFT و اوراق بهادار رمزنگاری به کار می رود.

به گزارش شهر بورس، توکن یک واحد دیجیتالی با ارزش است که به عنوان نمادی برای نمایش یک دارایی رمزنگاری به کار می رود. آنها برخلاف کوین ها، دارای بلاک چین اختصاصی نیستند و بر روی بلاک چین ارزهای دیجیتال دیگر منتشر می‌شوند.

روش تولید Token ها با کوین ها فرق دارد آنها بر خلاف کوین ها در حین پروسه تایید اعتبار تراکنش ها استخراج نمی شوند بلکه ساخته می شوند. از طریق قرارداد‌های هوشمند می توان روی بلاک چین‌های معروفی مانند Ethereum، Binance و Cardano به توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز پرداخت. برنامه نویسان به واسطه این امکانات قادرند بدون نیاز به طراحی بلاک چین، Token ‌های مورد نیاز خود را تولید و انتشار دهند.


بیشتر بخوانید: همایش رایگان آشنایی با NFT برگزار می شود


صاحبان توکن ها می توانند از آنها در سرمایه گذاری و معاملات اقتصادی استفاده نمایند یا جهت سپرده سازی آنها را ذخیره کنند.

توکن

موارد کاربرد Token ها چیست؟

در زیر چند نمونه از کاربرد توکن ها آورده شده است:

برخی از انواع Token ها به امور مالی غیرمتمرکز (یا DeFi) مرتبط می شوند. هدف از Token ‌های DeFi استفاده در سیستم های سنتی مالی مانند وام دادن، پس‌انداز، بیمه و تریدینگ است. نمونه هایی از Token های DeFi، Chainlink و Aave هستند که بر روی یک بلاک چین موجود، به طور معمول اتریوم، اجرا می‌شوند یا از آن استفاده می‌کنند. توکن‌های برنامه‌های غیرمتمرکز می توانند به عنوان نرخ بهره خودکار استفاده شوند یا در فروش املاک مجازی به کار گرفته شوند.


بیشتر بخوانید: بررسی ارتباط میان صنعت مد و NFT


نمونه دیگر از Token ‌های تخصصی DeFi، توکن‌های حاکمیتی هستند. دارندگان این Token ها برای آینده پروتکل یا برنامه غیرمتمرکز مربوطه می توانند نظر بدهند. برای مثال، در پروتکل معروف پس انداز Compound، برای کاربران COMP Token صادر می کنند. دارندگان COMP در مورد نحوه ارتقاء Compound رای می دهند.

توکن‌های غیر قابل تعویض NFT مالکیت منحصر به فرد یک دارایی دیجیتال را نشان می‌دهند. از آنها برای کپی، انتشار و اشتراک‌گذاری آثار دیجیتالی، فیلم‌ها و بازی‌های ویدیویی استفاده می شود.
توکن‌های امنیتی نوعی از دارایی‌ها هستند که به عنوان اوراق بهادار سنتی ولی از نوع رمزنگاری کاربرد دارند. آنها برای فروش اوراق قرضه، سهام شرکت ها، املاک و مستغلات از طریق بازارهای معمولی و بدون نیاز به کارگزار مورد استفاده قرار می گیرند.

گزارش از فریده توپچی پور

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 1 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان