شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴
کد خبر : 83029

شهردار تبریز خبر داد:

توسعه ۵۰ هکتاری فضای سبز در تفرجگاه عینالی

توسعه ۵۰ هکتاری فضای سبز در تفرجگاه عینالی
شهردار تبریز از توسعه ۵۰ هکتاری فضای سبز در مجموعه تفرجگاه عون‌بن‌علی خبر داد و گفت: با این اقدام پهنه گردشگری تبریز بیش از پیش توسعه پیدا می کند.

به گزارش شهر بورس، یعقوب هوشیار با اعلام این خبر اظهار کرد: این اقدام با پشتیبانی شهرداری منطقه ۱ انجام می یابد و عملیات اجرایی آن توسط سازمان توسعه و عمران عون بن علی صورت می گیرد.

وی از پیش بینی ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار در این خصوص خبر داد و افزود: گونه های مورد نیاز برای کاشت در این انبوهکاری گسترده انتخاب شده و عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

هوشیار تصریح کرد: طرح جنگلکاری و تفرجگاه عینالی به طور جدی از سال ۱۳۸۳ در حال اجرا بوده و در محدوده ای به مساحت ۵۶۱۲ هکتار شامل بخشی از رشته کوه های عینالی در بخش شمالی شهر تبریز است.


بیشتر بخوانید: شناسایی خانه های خالی بر عهده شهرداری ها


به گفته شهردار تبریز، فعالیت‌های صورت گرفته در عینالی به ویژه در قالب جنگلکاری‌های صورت گرفته در افزایش سرانه فضای سبز شهر تبریز و تلطیف هوای شهر نقش فراوانی دارد.

هوشیار از تفرجگاه عینالی به عنوان یکی از قطب های مهم تفریحی و گردشگری کشور نام برد و گفت: مجموعه عینالی با امکانات متنوع و گوناگونی همچون باغ پرندگان، تله‌کابین، سایت ماهیگیری، دریاچه مصنوعی، مسیر پیاده روی، امکانات ورزشی و… نقش مهمی در توسعه گردشگری داشته و میزبان شهروندان تبریزی و مسافران است.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 3 =

پراپ تریدینگ

کمان