شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
کد خبر : 9365

تحلیل دو کارشناس از:

تبعات تحریم بانک های ایرانی بر صنایع بورسی و غیر بورسی

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، کیوان کاشفی با اشاره به تحریم ۱۸ بانک ایرانی به دنیای‌اقتصاد گفت: تا پیش از تحریم‌ها بخشی از بانک‌های ایرانی رصد نشده بودند یا در شمول تحریم قرار نداشتند.لذا امکان مراودات مالی برای بخش‌هایی از صنایع و بنگاه‌های ایرانی را فراهم می‌کردند. وقوع این تحریم‌ها بر صنایع مختلف، صادرات

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، کیوان کاشفی با اشاره به تحریم ۱۸ بانک ایرانی به دنیای‌اقتصاد گفت: تا پیش از تحریم‌ها بخشی از بانک‌های ایرانی رصد نشده بودند یا در شمول تحریم قرار نداشتند.لذا امکان مراودات مالی برای بخش‌هایی از صنایع و بنگاه‌های ایرانی را فراهم می‌کردند. وقوع این تحریم‌ها بر صنایع مختلف، صادرات و واردات تاثیر می‌گذارد و بانک‌ها را از دایره اثربخشی و کارآیی خارج خواهد کرد.

وی افزود: وقتی موضوع کالاهای بشردوستانه مطرح می شود، نهاده‌های دامی، تمامی کالاهای اساسی و اقلام پزشکی و دارویی در یک فهرست قرار می گیرند. بنابراین تاثیر این وضعیت روی صنایع ایران صرفا به بخش پزشکی محدود نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:
آینده بورس از نگاه مدیرعامل بورس تهران
4 نشانه‌ بازگشت بورس به مسیر رشد بلندمدت / پیش‌بینی خوشبینانه بازار سهام

ابوالفضل روغنی رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی نیز با تایید تبعات سنگین این تحریم‌ها گفت: ساده‌ترین تاثیر این موضوع نقل و انتقال مالی بین بنگاه‌ها و شرکای خارجی از بانک‌ها به صرافی‌ها است. در این صورت ، هزینه تامین مواد اولیه و قطعات برای بسیاری از صنایع بسیار افزایش می یابد و در قالب تورم و کمبود مواد اولیه بروز خواهد کرد.

وی افزود: عمده این فشارها به غیر از واردات مواد پزشکی ،دارویی یا نهاده‌های دامی، روی صنایعی همچون لوازم خانگی، خودرو، فولاد، قطعه سازی و … که در روند تولید میزانی از وابستگی به صنایع خارجی را دارند،اعمال خواهد شد.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − دوازده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان