شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
کد خبر : 74485

تاریخ برگزاری انتخابات اتاق های بازرگانی تغییر کرد

تاریخ برگزاری انتخابات اتاق های بازرگانی تغییر کرد
رییس اتاق بازرگانی تهران از تغییر تاریخ برگزاری انتخابات اتاق های بازرگانی از ۱۰ اسفند به ۲۰ اسفندماه سال جاری خبر داد.

به گزارش شهر بورس، تاریخ برگزاری انتخابات اتاق های بازرگانی سراسر کشور تغییر کرد و این انتخابات ۲۰ اسفند برگزار می‌شود.

مسعود خوانساری امروز در چهل و سومین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران درباره برگزاری انتخابات اتاق‌ های بازرگانی، اظهار داشت: دوره چهارساله اتاق بازرگانی تهران در حال پایان است و این چهار سال سخت‌ترین سال‌های اقتصاد کشور و شاید سخت‌ترین سال‌های اقتصاد کشور پس از جنگ برای کشور و ‌برای فعالان اقتصادی بود.

رئیس اتاق بازرگانی تهران بیان داشت: متاسفانه در سال‌های گذشته شاهد بی ثباتی اقتصادی، بی ثباتی نرخ ارز، تورم بالا و خروج نخبه ها و شدیدتر شدن تحریم‌ها بودیم اما با این وجود اتاق بازرگانی توانست تا اندازه‌ای رسالت خود را انجام دهد.

وی افزود: فارغ از اینکه دولت‌ها در چه جناح سیاسی بودند اما ما به موقع هشدارهای لازم را به موقع در باره مسائل اقتصادی ارائه دادیم و تا آنجا که در توان بخش خصوصی بود از منابع بخش خصوصی دفاع کردیم و مشکلات را مسئولان در میان گذاشتیم.

خوانساری به برخی از اقدامات اتاق بازرگانی تهران طی ۸ سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال ۹۴ در مجموع ۱۴ هزار عضو داشتیم اما اکنون اتاق بازرگانی تهران نزدیک به ۳۰ هزار عضو داریم و این در حالی است که ۸ سال دوران سخت اقتصادی بود.

وی افزود: افزایش اعضای اتاق بازرگانی تهران ناشی از شفاف‌سازی، پاسخگو بودن و برقراری ارتباط خوب با اعضا بوده است. اگرچه هدف گذاری ما رسیدن به ۵۰ هزار عضو بوده است اما این نتیجه هم مثبت ارزیابی می شود.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه طی این مدت ۳۰ تشکل در اتاق بازرگانی تهران تشکیل شد و خانه ای با عنوان تشکل‌ها ایجاد شد، گفت: ایجاد تشکل ها برای توسعه کشور موثر است و با این ایده عمل کردیم و نتایج خوبی نیز دست یافتیم.

وی با اشاره به ایجاد مدرسه کسب و کار بیان داشت: این مدرسه سه سال است که راه اندازی شده است و دوره های موفقی نیز برگزار شده است.

خوانساری همچنین به زمان برگزاری انتخابات اتاق بازرگانی تهران اشاره کرد و گفت: قرار بود انتخابات اتاق بازرگانی تهران در ۱۰ اسفند ماه امسال برگزار شد ولی برگزاری این انتخابات به تعویق افتاده و در ۲۰ اسفند ماه برگزار می شود.


بیشتربخوانید: رشد 50 درصدی ثبت نام متقاضیان در انتخابات اتاق بازرگانی


وی دلیل تعویق در برگزاری انتخابات را ابهامات آئین نامه جدید عنوان کرد و افزود: با توجه به این مساله انتخابات به تاخیر افتاده است.

در ادامه این جلسه محمدرضا نجفی منش عضو هیات نمایندگان به برخی از مشکلات قطعه سازان خودرو اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات این است که بانک مرکزی اعلام می کند که ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان در اختیار تولید کنندگان قرار می‌دهد و این در حالی است که در واقع این نوع ارز وجود خارجی ندارد بنابراین ما تقاضا داریم قیمت ارز اعلام شد تا زمانی که ما می خواهیم تعهدات را ارائه دهیم با ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تعهدات ما محاسبه نشود.

وی بیان داشت: مشکل در تامین ورق برای واحدهای قطعه سازی وجود دارد ضمن اینک براساس بخشنامه ای مقرر شد که ورق فولادی فقط در اختیار خودروساز قرار گیرد و به قطعه ساز داده نشود که این موضوع نیز مشکلی را به مشکلات ما اضافه کرده است.

نجفی منش اظهار داشت: همچنین قطعه سازان نامه ای به امضا آقای محتشمی پور معاون وزیر صمت دریافت کرده اند مبنی بر عدم تولید ورق سرد توسط فولاد مبارکه از مرداد ۱۴۰۲ تا پایان سال که این موضوع بسیار مشکل ساز خواهد بود.

وی افزود: یکی از مشکلات قطعه سازان قیمت مواد اولیه است به‌طوری که در آبان‌ امسال فولاد به قیمت ۱۶ هزار و ۸۰۰ تومان خریداری شده است و در بهمن امسال همان فولاد به قیمت ۲۹ هزار تومان خریداری شده است و لذا اختلاف ۷۲ درصدی وجود داشته و این در حالی است که این خرید از بورس بوده است و در خصوص آلومینیوم و سایر مواد اولیه نیز وضعیت این گونه است.

نجفی منش با اشاره به قراردادهای قطعه سازان با خودروسازان گفت: با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه قراردادهای قطعه‌سازان با خودروسازان باید به صورت شناور باشد تا قطعه‌سازان دچار ضرر و زیان نشوند ضمن اینکه بدهی خودروساز به قطعه ساز باید زودتر پرداخت شود و اینگونه نباشد که پرداخت‌ها چهار ماهه و حتی بیشتر به طول بیانجامد که این مساله موجب ضرر و زیان بیشتر قطعه سازان با توجه به تورم می‌شود.

تاریخ برگزاری انتخابات دهمین دوره هیات نمایندگان اتاق های بازرگانی سراسر کشور تغییر کرد و این انتخابات ۲۰ اسفند برگزار می‌شود.

پیش از این قرار بود این انتخابات دهم اسفند برگزار شود که با توجه به تاخیرهای ایجاد شده در فرآیند ثبت‌نام و تمدید مهلت ثبت‌نام و تکمیل مدارک برای نامزدان، برگزاری انتخابات به تعویق افتاد.

براین اساس انتخابات اتاق‌های بازرگانی روز ۲۰ اسفند و صرفا به صورت حضوری برگزار می‌شود.

منبع: فارس

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × یک =

رضا حبیبی سه شنبه , 25 بهمن 1401 - 11:33

چرا؟؟؟

پراپ تریدینگ

کمان