شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۴
کد خبر : 59854

تارا و ٢٠٧ در بورس کالا عرضه می‌شود

تارا و ٢٠٧ در بورس کالا عرضه می‌شود

مجید عشقی گفت: به دلیل پذیرش ۲ محصول تارا و ۲۰۷ در بورس کالا، عرضه آن‌ها انجام می‌شود و با توجه به اینکه واقعی‌سازی قیمت محصولات جزو حقوق سهامداران به شمار می‌رود، مدیران ایران خودرو این مسئولیت را دارند که اقدامات لازم را برای رعایت حقوق سهامداران انجام دهند.

به گزارش شهر بورس، مجید عشقی به اطلاعیه ایران خودرو در خصوص لغو عرضه خودرو تارا و ٢٠٧ به بورس کالا اشاره کرد و گفت: فرآیندی را در راستای پذیرش خودرو در بورس کالا آغاز کردیم و در این زمینه نیز در مراسم افتتاحیه معاملات خودرو اعلام کردم، راهی که در پیش گرفته‌ایم یک راه بدون بازگشت است.

براساس گزارش ایرنا، وی اظهار داشت: از ابتدا قرار بر این بود تا عرضه خودرو به صورت پله پله انجام و این عرضه از خودروهایی که قیمت بالاتری دارند و حساسیت کمتری بر روی آنها وجود دارد، آغاز شود تا به مرور برنامه‌ریزی‌ها برای ورود دیگر خودروها صورت گیرد.

عشقی اعلام کرد که در ادامه پذیرش خودروها در بورس کالا، پذیرش تارا و ٢٠٧ هم در مسیری قرار گرفت که صحبت شده بود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: به طور معمول همیشه فاصله زمانی بین پذیرش کالا تا عرضه آن محصول ایجاد می‌شود و نیازمند دوره‌ای از زمان است تا مقدمات کار انجام شود و عرضه به مرحله اجرا برسد.

وی تاکید کرد: در زمینه پذیرش همه کالاها در بورس کالا با مقاومت‌هایی روبرو بودیم و تقریباً می‌توان گفت در همه کالاها مانند پتروشیمی، محصولات فلزی و سیمان از همواره مقاومت‌هایی وجود داشته است.


بیشتر بخوانید: عرضه ۲۵۰ دستگاه هایما در بورس کالا تایید شد+جزییات

به گفته عشقی، در مورد خودروها هم با مقاومت‌هایی مواجه هستیم، اما قطعاً این راه بدون بازگشت است و باید عرضه‌ها انجام شود.

رئیس سازمان بورس با بیان اینکه این امر جزو حقوق سهامداران است که باید رعایت شود و ما هم از این مساله کوتاه نخواهیم آمد، گفت: مدیران شرکت‌های خودروسازی هم این مسئولیت را دارند که اقدامات لازم را برای رعایت حقوق سهامداران انجام دهند.

وی به آگاهی سازمان بورس نسبت به شرایط و حساسیت‌های موجود در بازار خودرو تاکید کرد و افزود: از سال گذشته فرآیند افزایش تولید و کاهش فشار مالی به خودروسازان دنبال شد و در سه ماه تابستان هم اصلاحاتی در این زمینه صورت گرفت.

عشقی اظهار داشت: قطعاً سازمان بورس و بورس کالا پیگیر این موضوع خواهند بود تا خودروی تارا و ۲۰۷ در زمان مناسب در بورس کالا عرضه شوند.

به گفته رئیس سازمان بورس؛ به دلیل پذیرش این ۲ خودرو در بورس کالا عرضه آنها باید قطعاً صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه ممکن است فاصله زمانی بین پذیرش و عرضه تارا و ۲۰۷ به بورس کالا باشیم، افزود: برای شکسته شدن مقاومت‌ها و نیز انجام عرضه‌ها در بورس کالا نیازمند زمان و تعامل با ذی‌نفعان هستیم تا شرایط مهیا شود.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − 10 =

پراپ تریدینگ

کمان