شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
کد خبر : 47271

یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس پاسخ داد؛

تاثیر قطعی برق شرکت های سیمانی و فولادی بر بورس چیست؟

تاثیر قطعی برق شرکت های سیمانی و فولادی بر بورس چیست؟
سعید درخشانی، کارشناس بازار سرمایه به بیان ریسک‌های پیش روی صنایع پرداخت و سؤال مهم فعالان بورس پاسخ داد؛ تأثیر قطعی برق شرکت‌های سیمانی و فولادی بر کلیت بازار چیست؟

سعید درخشانی در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: بانک مرکزی در انتظار نتیجه مذاکرات است و به همین خاطر، در مباحث مربوط به نقدینگی، سیاست‌های انقباضی به کار برده که این سیاست نیز کاهش پول در بازارها را در پی داشته است.

وی افزود: بورس نیز از این شرایط مستثنی نیست و در انتظار نتیجه مذاکرات است. در صورتی که توافق حاصل شود، با تزریق دلار می‌توان بازار را کنترل و سیاست انقباضی را کاهش داد. در صورتی هم که توافق حاصل نشود، ادامه این وضعیت امکان‌پذیر نیست و دولت به چاپ پول رو خواهد آورد. بازار فعلاً منتظر نتیجه مذاکرات است و پس از روشن شدن تکلیف آن، رشد می‌کند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به مشکلات و دغدغه‌های فعالان بورس، خاطرنشان کرد: دخالت دولت در قیمت‌گذاری محصولات و مواد اولیه یکی از ریسک‌های بازار است، به طوری که قیمت محصولات پایین و قیمت مواد اولیه برای شرکت‌ها بالا باشد، ریسکی است که پیش روی بازار قرار دارد.

درخشانی یادآور شد: موضوع مالیات شرکت‌ها خوشبختانه تا حد زیادی در لایحه بودجه حل شده است، اما سایه افزایش نرخ بهره بین‌بانکی همچنان بر سر بازار سنگینی می‌کند و این موضوعات، ریسک‌های پیش روی بازار به حساب می‌آیند.

تاثیر قطعی برق شرکت های سیمانی و فولادی بر بورس چیست؟

وی در مورد تأثیر قطعی برق شرکت‌های فولادی و سیمانی و تأثیر آنها بر کلیت بازار، گفت: قطعی برق و گاز صنایع تولید شرکت‌ها و در نتیجه سود آنها را کاهش می‌دهد. نسبت‌های پی بر ای نیز افزایش می‌یابد و قیمت‌ها پتانسیل افت بیشتر را نیز پیدا می‌کنند.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان