شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹
کد خبر : 2588

تاثیر حذف چهار صفر از پول بر قیمت سهام

به گزارش پایگاه خبری تحلیل شهر بورس، علیرضا کدیور، کارشناس بازار سرمایه در خصوص حذف چهار صفر از پول ملی اظهار داشت: این موضوع، ثبت را ساده و راحت‌تر خواهد کرد و دلیل این امر، کوچک‌تر شدن اعداد و کمتر‌شدن خطاها است. وی افزود: حذف چهار صفر، ممکن است موجب توهم مالی در رفتار سرمایه‌گذاران

به گزارش پایگاه خبری تحلیل شهر بورس، علیرضا کدیور، کارشناس بازار سرمایه در خصوص حذف چهار صفر از پول ملی اظهار داشت: این موضوع، ثبت را ساده و راحت‌تر خواهد کرد و دلیل این امر، کوچک‌تر شدن اعداد و کمتر‌شدن خطاها است.

وی افزود: حذف چهار صفر، ممکن است موجب توهم مالی در رفتار سرمایه‌گذاران تازه‌وارد به بازار سرمایه شود. برای مثال امکان عدم درک تفاوت قیمت‌های جدید و قدیم برای برخی از افراد وجود دارد. این امر، رفتار‌های هیجانی را در بازار ایجاد می‌کند.

کدیور تصریح کرد: آثار تورم در اقتصاد به موجب حذف چهار صفر، پدید خواهد‌آمد. این طرح به‌واسطه ایجاد تورم در زمان اجرا، اثراتی از منظر افزایش قیمت سهام شرکت‌ها برجا خواهد‌گذاشت.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: تورم به دلیل حذف چهار صفر، رخ نمی‌دهد. زیرا تفاوت زیادی با قبل ایجاد نمی‌شود. بلکه به دلیل تفاوت قیمت‌های گذشته و حال و عدم تشخیص برخی از افراد که منجر به نوعی از تورم روانی خواهدشد، رخ خواهد‌داد.

وی گفت: تمایل مردم به خرید سهم‌های ارزان‌قیمت از تاثیرات حذف چهار صفر است. درحال حاضر، برخی افراد با دید افزایش قیمت سهم‌ها به سمت سهم‌های ارزان‌قیمت هجوم آورده‌اند.

 

بیشتر بخوانید:

پیش گشایش بورس دوشنبه/ فروشندگان عقب نشستند، تقاضا بهبود یافت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج + 2 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان