شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
کد خبر : 52167

تاثیر حذف ارز ترجیحی بر بازار سرمایه ارزیابی شد

تاثیر حذف ارز ترجیحی بر بازار سرمایه ارزیابی شد
در پی حذف ارز 4200 تومنی این اقدام باعث افزایش حاشیه سود برخی از شرکت های بورسی در بلند مدت خواهد شد.

به گزارش شهر بورس ، قانون تخصیص ارز 4200 تومنی از سال 97 در دستور کار دولت قرار گرفت در نتیجه این اقدام تقاصا برای دریافت این ارز برای واردات و افزایش رانت افزایش یافت .تخصیص این ارز نکات منفی بسیاری را داشته است و تبعات منفی را برای اقتصاد به دنبال داشت . به دنبال حذف ارز ترجیحی اقتصاد کشور به سمت مسیر مثبتی در حرکت می باشد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ،کارشناس بازار سرمایه در رابطه با تاثیر حذف ارز ۴۲۰۰ بر بازار سرمایه، گفت: تاکنون معاملات در بازار سهام با سه نوع نرخ اعم از نیمایی، سنا و ترجیحی محاسبه می‌شد.

شاهین احمدی گفت: حال با حذف ارز ترجیحی شرکت‌هایی که از این ارز بهره می‌گرفتند معاملات آنها بر حسب دلار نیمایی خواهد بود از سوی دیگر محدودیت ارزی آن‌ها نیز رفع خواهد شد و می‌توانند فروش‌های خود را به صورت آزادانه انجام دهند.


 بیشتر بخوانید:اقدامات سازمان بورس در دوره مدیریتی جدید مثبت ارزیابی شد


این کارشناس بازارسرمایه تاکید کرد: باتوجه به آنکه حجم عملیاتی شرکت‌های مذکور تقریبا ثابت است، به همین خاطر با حذف ارز ۴۲۰۰ نه تنها حاشیه سود شرکت‌ها کاهش نخواهد یافت بلکه در بلندمدت رشد خواهند کرد.

احمدی گفت: تنها شرکت‌هایی با حذف ارز ۴۲۰۰ متضرر خواهند شد که با استفاده از رانت مواد اولیه را تهیه می‌کردند و محصول نهایی را باقیمت آزاد در بازار می‌فروختند که عمده شرکت‌های پذیرفته شده در بازار سرمایه این گونه نیستند.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 − 1 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان