شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
کد خبر : 48940

تاثیر تحریم روسیه بر روی بازار طلا

تاثیر تحریم روسیه بر روی بازار طلا
رئیس جمهور آمریکا از وضع تحریم علیه بانک های روسی خبر داده است که بازارهای مالی به این خبر واکنش نشان داده‌اند.

به گزارش شهر بورس، در روزهای گذشته مناقشات بین اوکراین و روسیه به اوج خود رسیده و بحث تحریم روسیه نیز به میان آمد؛ با این حال، تاثیر تحریم روسیه بر روی بازار طلا چیست؟

در ساعات گذشته، طلا روند نزولی به خود گرفته و با افت مواجه شده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در روزهای گذشته رسما «استقلال» جدایی‌طلبان در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. او همچنین به ارتش روسیه دستور داد تا «عملیات حفظ صلح» در این مناطق را برعهده بگیرد.

این اقدامات با واکنش شدید کشورهای غربی مواجه شد. حالا جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرده است این کشور تحریم‌های مالی سنگینی را علیه بانک‌ها و الیگارشی‌های روسیه وضع می‌کند. واکنش بازارهای جهانی به این تحولات چه بود؟


بیشتر بخوانید: خبر خوب برای شیبا


قیمت اونس جهانی، امروز کاهشی بوده. تا لحظه تنظیم این گزارش، قیمت طلا در بازارهای جهانی، با حدود ۲ درصد کاهش به ۱۸۹۶ دلار رسیده است. این در حالی است که روز گذشته در کانال ۱۹۰۰ نوسان داشت.

اما به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت نفت اکنون افزایشی است. هر بشکه نفت برنت به قمیت ۹۳٫۶۵ دلار معامله می‌شود. البته نفت روز گذشته وارد کانال ۹۴ دلاری هم شده بود.

به گزارش تجارت نیوز، قیمت بیت‌کوین نیز افزایش داشته و به ۳۸۰۵۴ هزار دلار رسیده است.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد این کشور تحریم‌های مالی سنگینی را علیه بانک‌ها و الیگارشی‌های روسیه وضع می‌کند. بایدن دلیل این تحریم‌ها را نقض قوانین بین‌الملل از سوی روسیه با تعارض به اوکراین، اعلام کرد.

تاثیر تحریم روسیه بر روی بازار طلا

رئیس‌جمهور امریکا در سخنان خود اعلام کرد، هیچ کدام از ما خام ادعاهای ولادیمیر پوتین درباره اوکراین نخواهیم شد. وی افزود اگر پوتین اقدامات بیشتری علیه اوکراین انجام دهد، تحریم‌های بیشتری در راه خواهند بود.

آلمان هم اعلام کرد فرایند تایید خط لوله گاز نورداستیم۲ از روسیه را متوقف خواهد کرد. توافقی که از مدتها قبل به دلیل افزایش وابستگی اروپا به انرژی روسیه، مورد انتقاد آمریکا قرار گرفته بود.

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده + هشت =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان