شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹
کد خبر : 51712

مدیر مسئول شهر بورس عنوان کرد؛

بورس منتظر آغاز رشد مجدد در سهام شاخص ساز

بورس منتظر آغاز رشد مجدد در سهام شاخص ساز
امیر توپچی پور، مدیر مسئول و صاحب امتیاز شهر بورس، گفت: بازار بار دیگر خود را برای رشد سهام شاخص‌ساز آماده می‌کند.

به گزارش شهر بورس، بازار سرمایه طی هفته گذشته روند متعادلی داشت، اما شاخص کل با رشد زیادی مواجه نشد. برخلاف شاخص کل، شاخص هم وزن به رشد قابل توجه خود ادامه داد تا همچنان روند صعودی خود را حفظ کند. با این حال، به نظر می رسد بورس منتظر آغاز رشد مجدد در سهام شاخص ساز است.

امیر توپچی پور، مدیر مسئول آژانس خبری تحلیلی شهر بورس در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت، بالا و پایین زیادی نداشت. این روزها اکثر سهام بزرگ بازار روندی خنثی دارند. به نظر می‌رسد وارد اصلاح زمانی شده‌اند و رشد از اسفند پارسال تا چندی پیش ادامه داشت. همچنین در شرایط کنونی استراحتی هر چند کوتاه‌مدت برای سهام می‌تواند طبیعی باشد.

امیر توپچی‌پور ادامه می‌دهد: البته سهام کوچک در روزهای اخیر وضعیت خوبی داشتند و شاخص هم‌وزن شرایط بهتری را نسبت به شاخص کل تجربه کرد. تعادل در بازار پس از رشد قابل قبول در یکی، دو ماه اخیر این نوید را به سهامداران می‌دهد که بورس منطقی شود و دیگر خبری از صف‌های خرید و فروش سنگین و غیرمنطقی نباشد.


بیشتر بخوانید:بورس هفته سوم اردیبهشت 1401 چه می شود؟


بورس منتظر آغاز رشد مجدد در سهام شاخص ساز

وی یادآور می‌شود: به نظر می‌رسد پس از روزهای رنج در سهام شاخص‌ساز و رشد نمادهای متوسط و کوچک، بازار بار دیگر خود را برای رشد سهام شاخص‌ساز آماده می‌کند. در این میان، گروه پالایشی با صف خرید شپنا و شبریز و گروه خودرویی با افزایش تقاضا در نماد خساپا نقش ویژه‌ای در حرکت شاخص کل به سمت اهداف بالاتر خواهند داشت.

بورس فردا ۲۲ فروردین چه می شود؟

توپچی‌پور می‌افزاید: به آینده بورس می‌توان خوش‌بین بود. تجربه نشان می‌دهد که بازار سرمایه همواره در میان‌مدت و بلندمدت سودهای خوبی را نصیب سهامداران می‌کند. علاوه بر این، بورس مععمولاً از بازارهای موازی کارنامه بهتری دارد.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − 14 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان