شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۲
کد خبر : 50827

جواد فلاحیان در گفت‌وگو با شهر بورس پاسخ داد:

بورس فردا ۳۰ فروردین چه می شود؟

بورس فردا ۳۰ فروردین چه می شود؟
جواد فلاحیان، کارشناس بازار سرمایه معتقد است که بورس در جریان معاملات فردا تقریبا همین شرایط مشابه با روز شنبه رقم بخورد و شاخص کل مثبت شود.

جواد فلاحیان در گفت‌وگو با شهر بورس، در پاسخ به این سوال که بورس فردا ۳۰ فروردین چه می شود؟ ، اظهار داشت: با توجه به اینکه از ابتدای هفته شاهد رشد شاخص کل و بازاری متعادلی بودیم، این پیش‌بینی وجود دارد که فردا هم تقریبا همین شرایط را داشته باشیم و شاخص مثبت شود ولی نه به اندازه امروز!

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن به فصل مجامع، صنایعی مانند پالایشی‌ها که دی پی اس محور هستند و سود نقدی خوبی تقسیم می‌کنند مورد توجه بازار باشند. انتظار داریم این روند رو به رشد حتی در هفته‌های آتی هم ادامه‌دار باشد.

این کارشناس بازار سرمایه یادآور شد: ریزش های اخیری که در یکی دو سال اخیر تجربه کردیم، سبب شد که بسیاری از سهم‌ها ارزنده باشد. اگرچه ریسک‌های سیستماتیک به بازار وارد شده، اما ثبات به وجود آمده است. در این مقطع شاهد برگشت اعتماد به بازار هستیم و ارزش معاملات بالا چراغ سبزی به ادامه روند مثبت در بورس است.

جواد فلاحیان ادامه داد: نباید انتظار رشد شارپی یا رالی قوی از بازار داشته باشیم. با توجه به حجم‌ها و ارزش معاملاتی که برخی از سهم ها وجود دارد، شاهد یک روند آهسته و پیوسته خواهیم بود. این موضوع می‌تواند برای بازار مفید باشد، چراکه رشدهای شارپی ریزش‌های شارپی هم خواهند داشت.


بیشتر بخوانید:افزایش معاملات بورس کالا به نفع خریدار و فروشنده است


وی با تاکید بر شرایط مساعد بورس نسبت به سایر بازارهای موازی، یادآور شد: در شرایط فعلی بازار بورس نسبت به بازارهای موازی کم‌ترین ریسک را دارد. تورم در کالاهای اساسی مردم دیده می‌شود و از آنجایی که بازار سرمایه با تورم رابطه مستقیم دارد، با این حال از رشد قیمت‌ها عقب مانده است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: نه تنها فردا، بلکه در روزهای آتی هم بازار مثبتی خواهیم داشت ولی سبزی‌ها به منزله این نیست که تمام سهام مثبت باشند. شاید در ناحیه‌های مثبت یک یا دو معامله شوند و شاهد بازاری متعادل باشیم.

جواد فلاحیان در مورد تغییر دامنه نوسان، تصریح کرد: افزایش دامنه نوسان سهام بازارهای اول دوم فرابورس و بورس تقریبا امیدوار کننده است. امید می‌رود این تغییر و تحولات که از سوی سازمان انجام می‌گیرد برای تمامی بازارها باشد و نه صرفاً برای بازاراول بورس و فرابورس!

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 5 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان