شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۵
کد خبر : 6009

بورس فردا چه 8 مرداد می‌ شود؟

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، شاخص کل بورس امروز با رشد ۸ هزار واحدی (۰٫۴۴ درصد) به سطح یک میلیون و ۹۴۲ هزار واحدی رسید. اگرچه در ابتدای بازار شاخص رشد ۳۹ هزار واحدی را تجربه کرد اما در میانه راه با افزایش فشار عرضه در نمادهای شاخص‌ساز نظیر فولاد، فملی و فارس و

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، شاخص کل بورس امروز با رشد ۸ هزار واحدی (۰٫۴۴ درصد) به سطح یک میلیون و ۹۴۲ هزار واحدی رسید.

اگرچه در ابتدای بازار شاخص رشد ۳۹ هزار واحدی را تجربه کرد اما در میانه راه با افزایش فشار عرضه در نمادهای شاخص‌ساز نظیر فولاد، فملی و فارس و همچنین نمادهای پتروشیمی و پالایشی از سرعت رشد آن کاسته شد.

مهدی رضایتی، کارشناس بازار سرمایه درخصوص تحلیل روند بازار گفت: طی معاملات امروز مجددا شاهد ادامه روند چند روز گذشته بازار بودیم و سهم‌های شاخص‌ساز همچون فملی، فارس، شپنا، فولاد و خودروسازها امروز معاملات منفی را تجربه کرده و در صف فروش قرار گرفتند.

وی ادامه داد: اصلاح در دو نماد فولاد و فملی به ۱۵ درصد رسید که این روند اصلاحات می‌تواند همچنان ادامه‌دار باشد. نمادهای خودرو، خساپا و شستا نیز امروز منفی معامله شدند که می‌توان تغییر روند معاملات را از آن‌ها شاهد بود.

رضایتی ادامه داد: از سوی دیگر، روند معاملاتی سهم‌های کوچک و متوسط؛ همچنین سهم‌های بزرگی که در رشد اخیر بازار همراهی نکردند به سمت تعادل پیش رفته و در محدوده مثبت معامله می‌شوند.

بیشتر بخوانید:
رشد کم جان بورس همزمان با تشکیل صف فروش سنگین برای شاخص‌سازها/ بازار سرمایه سرخ‌پوش شد!

این کارشناس در خصوص وضعیت شاخص هم وزن نیز گفت: مثبت بودن همزمان شاخص کل و هم‌وزن نیز نشان می‌دهد که اکثر سهم‌های کوچک و بزرگ به غیر از محدود سهم‌هایی که راه خود را از بازار جدا کردند، مثبت بودند.

وی در پاسخ به این سوال که ” بورس فردا چه می‌ شود؟ “، گفت: انتظار می‌رود که از فشار فروش در نمادهایی چون فولاد و فملی کاسته شود و نمادهایی چون خودرو و خساپا اصلاح بیشتری را داشته باشند.

رضایتی ادامه داد: همچنین در نمادهای کوچکتر و متوسط پتانسیل رشد وجود دارد و به مرور می‌توان شاهد افزایش نرخ در نمادهای کوچکتر بود. می‌توان امیدوار بود که بازار از حالت محض صف خرید یا صف فروش خارج شده و به تعادل برسد و در نهایت بازار فردا با پیشتازی صنایع کوچکتر و سهم‌های با پتانسیل بالاتر، بازاری متعادل و مثبت خواهد بود.

منبع: تجارت نیوز

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 4 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان