شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۹
کد خبر : 4218

بورس فردا 17 تیر چه می‌شود؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، شاخص کل بورس تهران امروز با رشد ۸۵ هزار واحدی خود همه را شگفت زده کرد، درحالی که اغلب کارشناسان و تحلیلگران صعود متعادلی را برای بازار سرمایه در این هفته پیش‌بینی کرده بودند، اما حالا سوال اینجاست که بورس فردا چه می‌شود؟ شاخص کل بازار سرمایه طی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، شاخص کل بورس تهران امروز با رشد ۸۵ هزار واحدی خود همه را شگفت زده کرد، درحالی که اغلب کارشناسان و تحلیلگران صعود متعادلی را برای بازار سرمایه در این هفته پیش‌بینی کرده بودند، اما حالا سوال اینجاست که بورس فردا چه می‌شود؟

شاخص کل بازار سرمایه طی معاملات امروز موفق شد مرز روانی یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحدی را پشت سر بگذارد.

بورس فردا 17 تیر چه می‌شود؟

سلمان نصیرزاده، کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که «بورس فردا چه می‌شود؟»، با اشاره به رشد ۸۵ هزار واحدی شاخص کل طی معاملات امروز، گفت: هر زمان که بازار در یک روز خاص و به صورت مطلق، رشد خوبی نسبت به روزهای گذشته داشته باشد، فردای معاملاتی آن روز بازار مقداری پر عرضه‌تر و قدرت رشد آن کمتر خواهد بود.

وی ضمن اشاره به معاملات و حجم صف‌های خرید امروز، درصد رشد را طی معاملات فردا کمتر دانست و افزود: با توجه به توییت‌ها و بحث‌های رئیس کل بانک مرکزی امکان دارد که به صورت موقتی، قیمت‌ها در بازار ارز مقداری تعدیل شود. ضمن اینکه بازارِ این روزها کاملا به نرخ ارز وابسته شده است، این قضیه می‌تواند بازار را به تعادل نسبی برساند اما در هرحال روند بازار همچنان مثبت است.

وی درحالی که بازار فردا را مثبت پیش‌بینی کرد، عنوان کرد: طی معاملات فردا از شدت رشد بازار بورس تهران اندکی کاسته می‌شود اما گروه‌های پتروپالایشی، فلزات اساسی، خودرو، بانک، چند رشته‌ای صنعتی و سرمایه گذاری؛ یعنی عمدتا سهام‌های با محوریت دولتی، تجدید ارزیابی، صندوق‌های ETF همچنان محور بازار بوده و سهم‌های کوچک‌تر تابعی از حرکت سهام‌های شاخص‌ساز و سهام‌های مذکور خواهند بود.

وی تفاوت بازار فردا را در بازگشایی نماد شستا دانست و گفت: این نماد با ۵ درصد مثبت فردا باز شده و احتمالا در صف خرید خواهد بود، نماد پترول نیز اگر در کنار شستا باز شود بیشتر نقدینگی به سمت این دو نماد و ایران خودرو و سایپا سرازیر شده و در بین این گروه‌ها متمرکز می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه ضمن اشاره به اینکه باید به قیمت دلار توجه کرد، ادامه داد: تا زمانی که قیمت دلار برای کوتاه مدت بالای ۲۱ هزار تومان تثبیت شده است، نگرانی خاصی برای بازار وجود نخواهد داشت. اگر دلار به سمت ۱۹ و ۲۰ هزار تومان بازگردد، احتمالا بازار شاهد اصلاح موقت و فشار هیجانی منفی خواهد بود که اتفاقا برای بازار مفید خواهد بود چرا که در وضعیت فعلی هر اصلاحی می‌تواند جان تازه‌ای به بازار بدهد و پول‌ها دست به دست شود، نظیر اتفاقی که در محدوده یک میلیون و یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد افتاد.

وی در انتها خاطر نشان کرد که درحال حاضر محدوده یک میلیون و ۸۰۰ تا دو میلیون واحد محدوده حساسی است، در این محدوده فشار عرضه‌ها، تقابل بین عرضه و تقاضا و حجم معاملات بیشتر می‌شود. این محدوده از دید کوتاه مدت برای معامله‌گران نوسان‌گیر و کوتاه مدتی که بخواهند تازه پول خود را وارد بازار کنند، پر ریسک‌تر است.

منبع: تجارت نیوز

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − دو =

پراپ تریدینگ

کمان