شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
کد خبر : 11888

فشار عرضه در آخرین روز معاملات هفته

به گزارش شهر بورس، روز پایانی معاملات این هفته از بازار سهام نیز با فشار عرضه در گروه‌های فلزات، خودرویی، پالایشی و پتروشیمی همراه شد و شاخص کل در ۲۰ دقیقه ابتدایی معاملات بیش از ۲/۵ درصد ریزش کرد و این در حالی است که امروز شاخص هم‌وزن نیز بر خلاف روزهای گذشته رودی نزولی

به گزارش شهر بورس، روز پایانی معاملات این هفته از بازار سهام نیز با فشار عرضه در گروه‌های فلزات، خودرویی، پالایشی و پتروشیمی همراه شد و شاخص کل در ۲۰ دقیقه ابتدایی معاملات بیش از ۲/۵ درصد ریزش کرد و این در حالی است که امروز شاخص هم‌وزن نیز بر خلاف روزهای گذشته رودی نزولی پیدا کرده و بسیاری از سهم‌ها به دلیل صف فروش قفل شدند.

افزایش تنش‌ها در منطقه و از طرفی قیمت‌گذاری دستوری فولاد دو سیگنال مهم منفی برای بورس این هفته بود و باعث شد روند بازار سهام این هفته نزولی شود، اما این در حالی است که بازار سهام به سیگنال‌های مثبت واکنشی نشان نمی‌دهد. برخی از کارشناسان معتقدند بازار سهام منتظر کاهش قیمت با روی کار آمدن بایدن و از سرگیری مذاکرات است اما با سیگنال‌هایی مانند افزایش غنی‌سازی به ۲۰ درصد و افزایش تنش‌ها در خاورمیانه و تنش‌های داخلی مذاکره به شدت سخت به نظر می‌رسد.

از طرفی برخی از کارشناسان اعتقاد دارند در نیمه دوم معاملات امروز بازار سهام تقاضا افزایش پیدا می‌کند و بورس به سمت تعادل حرکت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: شرکت پرحاشیه فرابورسی بازارگردان معرفی کرد

برخی از کارشناسان عقیده دارند معاملات هفته آینده روند بهتری خواهد داشت و تنش‌ها در منطقه کمتر خواهد شد از طرفی گزارشات ۹ ماهانه می‌تواند باعث شروع روند صعودی بازار سهام شود.

نمادهای فملی، فولاد، فارس و شستا بیشترین تاثیر منفی بر بازار سهام را دارند.

در حال حاضر ارزش معاملات حدود ۶٫۸ هزاز  میلیارد تومان و خروج پول حقیقی حدود۸۸۰ میلیارد تومان است.

منبع: تجارت‌نیوز

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان