شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
کد خبر : 9746

کارشناسان بازار سرمایه:

بورس در هر شرایطی بهترین گزینه برای سرمایه گذاری است

علیرضا کدیور، کارشناس بازار سرمایه: بازار سرمایه، بازاری تاثیر پذیر از متغیرهای بیرونی است، بنابراین با در نظر گرفتن پیروزی ترامپ شاهد افزایش یا عدم افت نرخ ارز بودیم. پیشینه تاریخی نشان داده که رشد نرخ ارز، قیمت همه دارایی ها از جمله سهام را افزایش می دهد و بنابرین این موضوع تاثیر مثبتی در

علیرضا کدیور، کارشناس بازار سرمایه: بازار سرمایه، بازاری تاثیر پذیر از متغیرهای بیرونی است، بنابراین با در نظر گرفتن پیروزی ترامپ شاهد افزایش یا عدم افت نرخ ارز بودیم. پیشینه تاریخی نشان داده که رشد نرخ ارز، قیمت همه دارایی ها از جمله سهام را افزایش می دهد و بنابرین این موضوع تاثیر مثبتی در بازار سرمایه داشت. از طرف دیگر و در شرایط فعلی با چرخش سیاست خارجی ایالات متحده به واسطه انتخاب بایدن، تنش های سیاسی کاهش خواهد داشت و فروش شرکت ها و نقل و انتقال مالی تسهیل می شود و این موضوع رشد بازار سرمایه را به همراه دارد.

به گفته محمد ثریانژاد، مدیرعامل کارگزاری بانک توسعه صادرات، اگر مجددا ترامپ بر مسند ریاست جمهوری می نشست طبق گفته خودش دیگر تحریمی چندانی بر علیه ایران وجود نداشت که اعمال کند. از سوی دیگر بازار سرمایه اثر روی کار آمدن ترامپ را طی چند ماه اخیر به خود دیده بود و دیگر نسبت به این موضوع رویکرد منفی یا خاصی نداشت.

بیشتر بخوانید: ریزش قیمت‌ها و نگرانی دلالان

علیرضا تاج بر، کارشناس بازار سرمایه: ترامپ در صورت پیروزی سیاست های قبلی خود را پیش می برد و افزایش نرخ دلار و رشد تورم در کشور نتیجه عملکرد فشار دولت ترامپ بر ایران بود. در چنین حالتی بازار سرمایه بهترین بازار و ابزار برای پوشش تورم محسوب می شد. اما اکنون نیز با انتخاب بایدن به احتمال زیاد شاهد توقف تنش های بین المللی در حوزه اقتصاد خواهیم بود که این موضوع افزایش قیمت های جهانی و افزایش شرکت های صادرات محور را به همراه دارد. از طرف دیگر مسیر حضور شرکت های ایرانی در عرصه اقتصاد بین الملل هموار تر می شود. فرآیند تامین ارز و مواد اولیه و قطعات مورد نیاز شرکت ها نیز تسهیل می شود. با این شرایط بازار سرمایه همچنان بهترین گزینه برای سرمایه گذاری است.

علی نوروزی، مدیرعامل شرکت پردازش اطلاعات مالی نوآوران معتقد است قیمت سهام به حدی ارزنده شده که انتخابات و حاشیه ها تنها بهانه ای برای بلاتکلیفی بازار بود. چراکه قیمت ها به پایین ترین حد خود رسیده و تالار معاملات در آستانه سبز پوشی مجدد است. روی کار آمدن بایدن یا ترامپ چندان برای بازار سهام ما اهمیت ندارد. امروز وضعیت قیمت سهام بسیار مناسب و آماده شروع معاملات جذاب است.

وحید حسن پور، مدیرعامل کارگزاری صباتامین عنوان کرد: هرچند سیاست اتخاذی آمریکا در قبال کشور مشخص است اما سهامداران بازار سرمایه در انتظار مشخص شدن نتیجه نهایی بودند. سرمایه گذار ها هم اکنون معاملات منطقی تری را می توانند داشته باشند، اما به طور کلی در هر شرایطی بورس رویه مثبت را مجددا در پیش می گرفت. البته نه به سرعت چندین ماه قبل!

بیشتر بخوانید: نگران بورس نباشید

محمدعلی شریفی نیا، مدیرعامل کارگزاری مبین سرمایه: از آنجایی که سیاست  آمریکا در کشورمان مشخص است، چندان تفاوتی نداشت که فرد دیگری بر صندلی ریاست جمهوری آن کشور بنشیند، هم اکنون با پشت سر گذاشتن این انتخابات نباید بازار سهام با حواشی یا چالش جدید روبرو شود. البته جو روانی که ماه ها در بازار حاکم بود برچیده می شود و قیمت سهام با توجه به سود سالیانه شرکت و … منطقی می شود.
مصطفی صفاری، مدیرعامل سبدگردان سرمایه ایرانیان تاکید کرد: عوامل بنیادین زیادی در بازار سرمایه ما وجود دارد که می تواند عاملی برای رشد قیمت ها باشد و تاثیر انتخابات آمریکا یک تاثیر ذهنی و کوتاه مدت است. در حال حاضر بهترین استراتژی سرمایه گذاری در بورس، حفظ و نگهداری سهام است.

به گفته محمد مهدی ناسوتی فرد، تحلیلگر بازار سرمایه، انتخابات امریکا بی تاثیر بر روند بازار سرمایه نبود اما این موضوع را می توان یک حاشیه تاثیر گذار عنوان کرد. چرا که همیشه گفته شده سهامداران در مواجهه با هر اتفاقی صبوری کنند و سرمایه گذاری بلند مدت را در پیش بگیرند تا سود مد نظر خود را کسب کنند، هم اکنون که یک دوره جدید ریاست جمهوری آمریکا هم شروع شده باز هم توصیه همان توصیه قبلی است.

فردین آقابزرگی، مدیر عامل کارگزاری بانک رفاه بیان کرد: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مهم است اما نه برای اقتصاد کشور ما و طی دهه های گذشته دموکرات  و جمهوری خواه نشان دادند که تغییر رفتار بنیادی در قبال ما نداشتند و انتخابات یک شوک روانی کوتاه مدت است. صرف نظر از پیروزی بایدن، در بازار سرمایه بیش از ۵۰ درصد از شرکت ها اصلاح قیمتی داشتند و اکنون از جذابیت معامله برخوردارند و صعود بازار در گرو انتخابات نبود.

بیشتر بخوانید: بورس؛ در انتظار روندی متعادل

محسن عباسی، کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد، هیجان انتخابات امریکا بر بازار سرمایه ما گذرا و جو روانی و ذهنی بود. فروشندگانی که بی دلیل و  از ترس انتخاب بایدن دلار  می‌فروختند، حالا باید سهام را جایگزین آن کنند.

به گفته محمد آرام بنیار، کارشناس بازار سرمایه با توجه به سیاست‌های کلی آمریکا نسبت به کشورمان، به نظر نمی‌رسد شاهد تغییر رویه خاصی باشیم، اما حداقل آثار روانی این اتفاقات در کوتاه‌مدت در اقتصاد ما اثرگذار است. در مجموع انتظار می رود اثرات روانی انتخابات آمریکا حداکثر دو هفته آینده به پایان برسد. اما در شرایط فعلی با حضور بازارگردان‌ها، نقدشوندگی و قدرت انعطاف بازار سرمایه نسبت به سایر بازارها، شاهد تغییر مسیر سمت عرضه به تقاضا خواهیم بود.

حسین عامریان، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سعدی: ترامپ یا بایدن تفاوت چندانی برای ما نداشت و  پیش بینی می شود در بحث تحریم گشایش هایی داشته باشیم. بنده توصیه و تاکید دارم که اگر کسی قصد سرمایه گذاری دارد، همواره بازار سرمایه با نگاه بلند مدت و میان مدت بهترین گزینه است.

علی خسرو شاهی، مدیرعامل شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری کاریزما بیان کرد: نتیجه این انتخابات فقط یک تغییر یا شوک کوتاه مدت دارد و بعد از آن برنامه ریزی‌های بلند مدت و کارهای زیر بنایی که برای حل مشکلات اقتصادی انجام می شود، می تواند اثر گذاری بیشتری داشته باشد. شرایط کنونی، فرصت طلایی برای خرید است و سهامداران صبور باید منتظر باشند تا پاداش تحمل خود را به نحو مطلوبی ببینند.

بیشتر بخوانید: سقوط قیمت مسکن حتمی است

به گفته احسان عسکری، معاون سرمایه گذاری و توسعه بازار شرکت تأمین سرمایه امید، نتیجه انتخابات آمریکا، در میان مدت تاثیر عمیقی بر وضعیت شرکت های پذیرفته شده در بازار سرمایه ندارد . به نظر می رسد وضع تحریم های اقتصادی در سال های گذشته موجب شده نگاه به بیرون از سوی فعالان اقتصادی کمتر و بومی سازی در صنایع مختلف به خوبی شکل بگیرد.

ابوالفضل شهرآبادی، مدیرعامل سبدگردان «داریک پارس»: انتظار می رود، با برطرف شدن تاثیر روانی انتخابات آمریکا بر بازار سهام، سرمایه گذاران بورسی، بر مدار منطقی حرکت کرده و شاهد بازگشت بازار به مسیر مثبت باشیم. ممکن است مانند ۶ ماه نخست سال رشد شدیدی نداشته باشیم اما قطعا تا پایان سال در این بازار با رشد خوبی مواجه خواهیم بود.

ولی نادی قمی ، کارشناس بازار سرمایه، بیان کرد: چشم‌انداز انتخابات ریاست جمهوری امریکا در بازار سرمایه پیش‌خور شده است. در حال حاضر سهام بسیاری از شرکت های کامودیتی محور، هم از حیث قیمت ها در بازارهای جهانی و هم از حیث قیمت بازاری ارز، به ارزندگی رسیده است. هر دو کاندید ریاست جمهوری آمریکا از حیث نگاه به کشورمان و از حیث  اهداف مشترک بودند و تفاوت بین این دو از حیث سرعت دسترسی به اهداف‌شان و رویکرد (شیوه) دسترسی به اهداف است.

منبع: سنا

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − نوزده =

پراپ تریدینگ

کمان