شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
کد خبر : 12054

بورس در سال ۱۴۰۰ چه خواهد شد؟

به گزارش شهر بورس، بازار سهام در سال ۱۴۰۰ ممکن است چه وضعیتی داشته باشد؟ به گفته یک کارشناس بازار سرمایه، دورنمای بورس در سال ۱۴۰۰ مثبت است، به شرطی که رفتارهای عقلایی در بازار وجود داشته باشد. محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سرمایه، در گفتگویی در خصوص پیش‌بینی بازار سرمایه در سال ۱۴۰۰ گفت: یکی

به گزارش شهر بورس، بازار سهام در سال ۱۴۰۰ ممکن است چه وضعیتی داشته باشد؟ به گفته یک کارشناس بازار سرمایه، دورنمای بورس در سال ۱۴۰۰ مثبت است، به شرطی که رفتارهای عقلایی در بازار وجود داشته باشد.

محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سرمایه، در گفتگویی در خصوص پیش‌بینی بازار سرمایه در سال ۱۴۰۰ گفت: یکی از عوامل مهم برای رشد بازار سرمایه، برداشتن تحریم‌ها است. ثابت ماندن نرخ دلار در بازار ارز نیز علتی است که به بهبود رشد این بازار کمک خواهد کرد.اگر نرخ دلار بین ۲۵ هزار تا ۳۰ هزار تومان ثابت بماند سودآوری در بازار سرمایه تضمین می‌شود.

این کارشناس بازار سهام در ادامه گفت: اگر به دلایل مختلف، تحریم‌ها برداشته نشود، به علت تورم در اقتصاد، شاخص بورس روندی صعودی پیدا خواهد کرد.

خبری‌زاد گفت: روند تورم با وضعیت بازار سرمایه هم راستا است و احتمال دارد این مساله باعث رشد شارپی در شاخص بازار سرمایه سال ۱۴۰۰ شود.

او در رابطه با سیاست‌های احتمالی دولت بعدی درباره بورس عنوان کرد: سیاست‌هایی مانند تامین کسری بودجه از بازار سرمایه، افزایش نرخ نهاده‌های انرژی، افزایش عوارض گمرکی و… بازار سرمایه را به خطر می‌اندازد.

خبری‌زاد در خصوص مواردی که بازار سرمایه را تهدید می‌کند ادامه داد: افزایش نرخ سود بانکی مهم‌ترین عاملی است که بازار سرمایه را تهدید می‌کند. اما در مجموع دورنمای بورس در سال ۱۴۰۰ با پیش‌بینی مثبت روبرو است. به شرطی که رفتارهای عقلایی در بازار باشد.

او وضعیت شاخص بازار سرمایه در سال ۱۴۰۰ را مانند سال ۹۹ نمی‌داند و معتقد است شاخص بازار سهام در سال بعد مثل سال ۹۹ بازدهی بیش از ۱۰۰ درصدی نخواهد داشت.

وی در ادامه بیان کرد: اگر بخواهیم شاخص بازار سرمایه را در اواخر سال ۱۴۰۰، با رشدی مثبت در نظر بگیریم، به شاخصی برابر ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد خواهیم رسید.

خبری‌زاد تصریح کرد: قطعی بودن رشد بازار سرمایه در سال ۱۴۰۰، منوط بر تعیین تکلیف تحریم‌ها، مساله انتخابات، نرخ دلار، تورم، گشایش اقتصادی، مذاکرات، قیمت‌گذاری‌های دستوری و… است.

او در پایان بیان کرد: وضعیت هر کدام از این مسائل ذکر شده، می‌تواند تکلیف بازار سرمایه را در سال ۱۴۰۰ مشخص کند.

منبع: تجارت‌نیوز

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

پراپ تریدینگ

کمان