شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳
کد خبر : 7175

بورس بر قیمت مسکن چه تاثیری دارد؟

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، در حالی که بازار سهام در دو روز اول هفته سیر نزولی چشم‌گیری را تجربه کرد همانطور که پیش‌بینی شده بود امروز شاخص کل بازار سهام در نوبت دوم معاملات سیر نزولی را از سر گذراند و مثبت شد. آیا نوسان در بازار سهام تاثیری در ارزان یا گران

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، در حالی که بازار سهام در دو روز اول هفته سیر نزولی چشم‌گیری را تجربه کرد همانطور که پیش‌بینی شده بود امروز شاخص کل بازار سهام در نوبت دوم معاملات سیر نزولی را از سر گذراند و مثبت شد. آیا نوسان در بازار سهام تاثیری در ارزان یا گران شدن قیمت مسکن دارد؟

در همین حال نایب رئیس اتحادیه املاک تهران در پاسخ به این پرسش که شاخص بورس چه تاثیری بر قیمت مسکن دارد؟ به تجارت‌نیوز گفت: مسکن یک بازار مقاومی است. معتقدیم چنانچه اتفاق‌هایی از جمله سقوط هواپیما، جنبش سیاسی یا تغییر رئیس جمهور یک کشور رخ دهد، ممکن است قیمت طلا، ارز و شاخص بورس دچار نوسان شود اما این نوع اتفاق‌ها در کوتاه‌مدت در بازار مسکن چندان اثرگذار نیست.

حسام عقبائی که با تجارت‌نیوز گفت‌وگویی داشته است، افزود: در بازار سهام هر نوع اتفاق سیاسی و اقتصادی شاخص‌ها را دچار نوسان می‌کند و این موضوع طبیعی است. بنابراین چنانچه طی یک بازه زمانی شاخص سهام مثبت و طی بازه زمانی دیگری شاخص روند منفی داشته باشد این موضوع در کاهش یا افزایش قیمت مسکن اثر ندارد.

او با اشاره به روند خرید ملک‌های کلنگی توسط مردم اظهار کرد: براساس آخرین آمار متوسط قیمت زمین در شهر تهران از مرز ۲۵ میلیون تومان عبور کرده است. خرید ملک‌های کلنگی به دلیل اینکه قیمت زمین در شهرهای بزرگ بالا رفته کاهش یافته است. دلیل این موضوع هم این است که خریداران برای خرید زمین باید سرمایه‌های هنگفت داشته باشند. در شرایط فعلی سازندگان تمایل دارند به جای خرید ملک‌های کلنگی در ساخت و ساز این خانه‌ها مشارکت کنند.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − 18 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان