شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
کد خبر : 6983

بزرگ ترین افت تاریخ بورس رقم خورد/ رکوردزنی منفی شاخص کل

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، شاخص کل بورس تهران در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت افت بیش از 72 هزار واحدی، تا ارتفاع یک ‌میلیون و 903 هزار واحد عقب‌نشینی کرد تا بزرگ ترین افت تاریخ بورس اتفاق بیفتد. در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از 7میلیارد و 639میلیون سهم و

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، شاخص کل بورس تهران در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت افت بیش از 72 هزار واحدی، تا ارتفاع یک ‌میلیون و 903 هزار واحد عقب‌نشینی کرد تا بزرگ ترین افت تاریخ بورس اتفاق بیفتد.

در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از 7میلیارد و 639میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 9هزار و 192میلیارد تومان در بیش از 946هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران بود.

در روزی که شاخص کل بزرگ ترین افت تاریخ بورس را تجربه می کرد، شرکت‌های سرمایه‌گذاری سیمان تامین، تامین سرمایه امید و بیمه آسیا با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بیشتر بخوانید:
سقوط ۶۱ هزار واحدی شاخص کل در روز خونین بورس تهران
اختلال در سیستم کارگزاری مفید/ قدرت خرید سهامداران منفی شد!
پیش گشایش بورس در ابتدای هفته با تشکیل صف فروش سنگین برای شاخص‌سازها

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز منفی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) 19031واحد، کل (هم‌وزن) 11105واحد، قیمت (هم‌وزن) 7288واحد، آزاد شناور 98708واحد و شاخص‌های‌ بازار اول و دوم نیز به‌ترتیب 58812 و 122775واحد افت کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 2میلیارد و 142میلیون ورقه به‌ارزش 4هزار و 728میلیارد تومان در 411هزار و 395نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 575واحد افت کرد و در ارتفاع 19هزار و 905واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پتروشیمی مارون، سنگ آهن گهر زمین و پتروشیمی تندگویان شد و در مقابل شرکت‌های پلیمر آریا ساسول، بیمه دی و ویتانا بیشترین اثر مثبت را بر شاخص فرابورس به نام خود ثبت کردند.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − 11 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان