شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۶
کد خبر : 5804

بررسی بازارها در ۴ ماهه نخست سال 99/ پیشتازی بورس با اختلاف 200 درصدی

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، بررسی بازارها در ۴ ماهه نخست سال 99 نشان می‌دهد از ابتدای سال جاری تا پایان تیر ماه بورس چندین برابر دیگر بازارها رشد داشته است. رشد ۲۷۴ درصدی بورس بورس با بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد رشد در چهار ماه اخیر بازدهی ۲۷۴ درصدی را

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، بررسی بازارها در ۴ ماهه نخست سال 99 نشان می‌دهد از ابتدای سال جاری تا پایان تیر ماه بورس چندین برابر دیگر بازارها رشد داشته است.

رشد ۲۷۴ درصدی بورس

بورس با بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد رشد در چهار ماه اخیر بازدهی ۲۷۴ درصدی را ثبت رسانده است.

شاخص کل بازار سرمایه در پایان سال قبل و در ۱۲ ماهه سال ۹۸ بازدهی ۱۷۸ را از آن خود کرد، اما این شاخص در چهار ماهه نخست سال جاری معادل ۱٫۵ برابر رشد کل سال گذشته، رشد کرده است.

براساس داده‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، شاخص کل این بازار در آخرین روز معاملاتش در اسفند ماه گذشته روی سطح ۵۱۲ هزار واحدی قرار داشت، اما در سال جاری بر شدت رشد آن افزوده شد، این شاخص با یک میلیون و ۴۰۴ هزار واحد تنها در چهار ماه به سطح یک میلیون و ۹۱۶ هزار واحدی قرار گرفت و در آستانه شکستن سد مقاومتی دو میلیون واحدی قرار دارد.

بازدهی ۷۴ درصدی سکه

پس از بورس، بیشترین بازدهی مربوط به بازار سکه است.

با استفاده از داده‌های شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، سکه در این چهار ماهی که سپری شد چهار میلیون و ۳۶۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت که بازدهی ۷۳٫۹ درصدی را برای سرمایه‌گذاران روی این فلز ارزشمند به همراه داشته است.

آخرین نرخی معامله‌ای سکه در سال ۹۸ معادل پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است که در چهار ماه اخیر با افزایش تدریجی از مرز ۱۰ میلیون تومان عبور کرده است و در آخرین معاملات روز ۳۱ تیر ماه روی نرخ ۱۰ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان خریدوفروش شده است.

بررسی بازارها در ۴ ماهه نخست سال 99بازدهی ۵۸ درصدی طلا

بررسی بازارها در ۴ ماهه نخست سال 99 نشان می دهد طلا با بازدهی ۵۷٫۸ درصدی پس از بورس و سکه در رتبه سوم جدول بازدهی قرار گرفت.

هر گرم طلای ۱۸ عیار در پایان اسفند ماه گذشته ۶۰۲ هزار تومان نرخ‌گذاری شده بود اما در این چهار ماهی که از سال ۹۹ گذشته حدود ۳۴۸ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرده و در پایان تیر ماه امسال به رقم ۹۵۰ هزار تومان رسیده است.

طلا نیز از سد مقاومتی یک میلیون تومان گذشت اما در هفته پایان تیر ماه به به عقب برگشت.

بازدهی ۳۷ درصدی دلار

شاخص بازار ارز از ابتدای فروردین ماه تا پایان تیر ماه امسال بیش از پنج هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرد. البته در برخی از روزها میزان افزایش قیمت بیشتر از این رقم بود.

براساس نرخ‌های اعلامی صرافی ملی، قیمت دلار در آخرین روز کاری اسفند ماه سال ۹۸ روی نرخ ۱۴ هزار و ۹۰۰ تومان به کار خود پایان داد اما در چهار ماهه اخیر با افزایش قیمت پنج هزار و ۵۵۰ تومان تومانی به رقم ۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان رسیده و بازدهی ۳۷ درصدی را به ثبت رسانده است.

منبع: تجارت نیوز

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 + 5 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان