شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶
کد خبر : 49594

یادداشت/

برجام قابل دستیابی است؛ وضعیت دلار نگران کننده نیست

برجام قابل دستیابی است؛ وضعیت دلار نگران کننده نیست
اگر دلار از ناحیه 26 هزار و 500 تومان تا 26 هزار و 700 تومان بالاتر نرود، شاید هنوز بتوان به حصول توافق امیدوار بود اما بعد از آن باید تحلیل‌ها را بازنگری کرد.

به گزارش شهر بورس، روز گذشته بورس و فرابورس تحت هیجانات بازار سرخپوش بودند و هر دو شاخص با افت مواجه شدند.

علی رغم اینکه بازار سرمایه نتوانست به روند مثبت خود ادامه دهد، تک سهم‌هایی همچون خاهن، کدما، غدام، شیراز و وتوسم بیشترین رشد را در بورس و نمادهای گوهران، زکشت، دماوند، قشیر و زدشت بیشترین رشد را در فرابورس داشتند.

همچنین روز گذشته شاهد خروج 875 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس بودیم و قدرت خرید به شدت کاهش‌یافته و به -1.33 تنزل پیدا کرد. متاسفانه فقط 29 درصد نمادها سبزپوش و 71 درصد نمادها با معاملات منفی به کار خود پایان دادند.

دیروز پالایشی‌ها، خودرویی‌ها و بانکی‌ها بیشترین ارزش معاملات را داشتند و این نشان می‌دهد که نمادهای مذکور همچنان مورد توجه بازار هستند.


بیشتر بخوانید: افت قیمت نفت تأثیر خاصی روی پالایشی ها ندارد/ بهبود روند بورس در ۱۴۰۱


در آخرین روزهای هفته گذشته بحث بازگشت نمایندگان ایران از مذاکرات برجام و کارشکنی روسیه با درخواست تضمین کتبی برای تداوم همکاری خود با ایران مطرح شد که این موضوع بحث برجام را با چالش مواجه کرد. بازار نیز این خبر را به عنوان یک خبر منفی و ریسک پر قدرت تلقی کرد. به همین دلیل دلار هم در بازار آزاد با مقداری رشد همراه شد و حتی در اواسط روز خود را به 26 هزار و 400 تومان رساند.

محمد رضوی

یکی از مهم‌ترین عواملی که در اتخاذ استراتژی‌ها برای ما اهمیت دارد، شناسایی ریسک‌ها است. فکر می‌کنم برجام یا توافقی مثل آن قابل دستیابی است و باید تأثیر آن را در نظر گرفت. همواره باید ریسک و استراتژی‌ها را بروز کرد و در صورت تغییر شرایط، آن را بررسی کرد.

فعلاً سطح قیمتی دلار نگران کننده نیست. اگر دلار از ناحیه 26 هزار و 500 تومان تا 26 هزار و 700 تومان بالاتر نرود، شاید هنوز بتوان به حصول توافق امیدوار بود اما بعد از آن باید تحلیل‌ها را بازنگری کرد.

امیرحسین محمدی – کارشناس بازار سرمایه

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − 2 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان