شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۸
کد خبر : 30474

بدبینی فعالان به فضای جهانی طلا / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

بدبینی فعالان به فضای جهانی طلا / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه
با توجه به فضای بدبینانه ایجاد شده نسبت به بازار طلا، تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که این فلز گرانبها به احتمال زیاد نتواند مرز1750 دلاری برای هر اونس را حفظ کند. پیش‌بینی‌ها از قیمت طلا و سکه چگونه است؟

به گزارش شهر بورس، با افزایش فضای بدبینانه در بازار طلا ، سرمایه گذاران برای هفته جاری روند مناسبی را برای طلا پیش‌بینی نمی‌کنند.

آخرین نتایج نظرسنجی هفتگی کیتکو نیوز نشان از آن دارد که تحلیلگران وال استریت به روند آتی طلا بدبین هستند، زیرا سیاست‌های پولی اخیر فدرال رزرو در مسیر حمایت از دلار قرار گرفته و موجب افزایش بازده اوراق قرضه خواهد شد. در عین حال ، امید به روند صعودی طلا در بین سرمایه گذاران خرده فروشی در پایین ترین سطح در هفت ماه گذشته باقی مانده است.

این هفته ۱۸ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلا کیتکو نیوز شرکت کردند. در میان شرکت کنندگان ، ۴ نفر یعنی ۲۲ درصد افزایش قیمت طلا را پیش بینی کردند. در همان زمان ، ۱۱ تحلیلگر یا ۶۱ درصد کاهش قیمت طلا در هفته جاری را متصور شده‌اند. سه تحلیلگر یا ۱۷ درصد در کوتاه مدت نسبت به طلا بی طرف بودند.

بیشتر بخوانید:افزایش عجیب قیمت طلا در بازارهای جهانی

در مجموع ۸۵۰ رای در نظرسنجی های آنلاین خرده فروش ها به دست آمد. از این تعداد ، ۳۸۲ شرکت کننده ، یا ۴۵ درصد ، معتقد به افزایش قیمت طلا در هفته بودند. ۳۰۹ نفر دیگر ، یا ۳۶ درصد ، روند نزولی را پیش بینی کرد‌ه‌اند، در حالی که ۱۵۹ رای دهنده ، یا ۱۹ درصد ، بی طرف بودند.

پیش‌بینی قیمت طلا در بلند مدت

محمد کشتی‌آرای توضیح داد: قاعدتا با اتمام پاندمی ویروس کرونا ارزش ریال تقویت می‌شود و کسب و کارها رونق می‌گیرد و طلا ممکن است ارزان شود اما بحث مذاکرات سیاسی میان ایران و آمریکا بر روند بازار طلا ایران اثر گذار است.

او ادامه داد: چنانچه دولتمردان بازار ارز را کنترل کنند و انس جهانی طلا نیز در نیمه دوم سال تغییرات چندانی نداشته باشد پیش‌بینی می‌شود در بلندمدت طلا ارزان شود. این در حالی است که اگر روند قیمت دلار افزایشی باشد و مذاکرات ناموفق باشد، طلا بین یک تا دو درصد گران می‌شود.

اواخر شهریور طلا در بازار ایران گران شد و فروش طلاهای خانگی هم زیاد شده است. مسعود ضرابی، رئیس اتحادیه طلای کرج گفته بود: « این روزها تنها مشتری طلاهای خانگی فروشندگان طلا هستند. پیش‌بینی می‌شود در هفته پایانی تابستان نوسان افزایشی قیمت طلا ادامه داشته باشد.»

تحلیل‌های منفی درباره طلا پس از آن صورت گرفت که فدرال رزرو جلسه سیاست پولی خود را برگزار و اعلام کرد :می تواند برنامه های خود را برای کاهش خرید ماهانه اوراق قرضه پس از نشست نوامبر(آذر) منتشر کند. پیش‌ بینی‌های اقتصادی به روز شده این نهاد همچنین نشان داد که این نشست احتمال افزایش نرخ بهره در دسامبر ۲۰۲۲ را بررسی کرده است و احتمال دارد نرخ های سود را در سال ۲۰۲۳ به ۱ درصد برساند.

بیشتر بخوانید:پیش بینی بلند مدت قیمت طلا

برخی تحلیلگران تاکید کرده اند موضع‌گیری غیرمترقبه مسئولان فدرال رزرو ایالات متحده باعث تقویت دلار آمریکا و افزایش بازده اوراق قرضه می شود. تقویت این دو عامل به صورت سنتی موجب کاهش ارزش طلا دربازارها می‌شوند.

آدام باتون ، استراتژیست ارشد ارز در Forexlive.com ، در این زمینه تصریح کرد: « افزایش در بازدهی ۱۰ ساله این هفته نشان دهنده تغییر روند بازارها است.در گام نخست ، این روند طلا را تحت فشار قرار می دهد.»

کالین سیزینسکی ، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management ، نیز در صورت تغییر سیاست‌های فدرال رزرو پیش از پایان سال، آینده طلا را منفی ارزیابی می‌کند.او گفت: « من فکر می کنم با حرکت فدرال رزرو به سمت تپرینگ، دلار آمریکا همچنان تقویت شده و مانع قدرت‌گیری طلا خواهد شد.»

آخرین اخبار اقتصادی را در اینستاگرام شهر بورس بخوانید

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × دو =

پراپ تریدینگ

کمان